پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۱۴۲
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
آمارها نشان می‌دهد که اگر تنها ۵درصد در سهم شرکت‌های بزرگ دولتی از بودجه، صرفه‌جویی بشود، عددی نزدیک به ۶۳هزار میلیارد تومان منابع جدید به دست می‌آید که با آن کارهای زیادی می‌توان انجام داد.

شعارسال: شاید برایتان باورنکردنی باشد اما بهتر است بدانید که سهم شرکت‌های دولتی از بودجه سال آینده کشور عددی نزدیک به ۱.۲۷۴.۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

حالا اگر فقط و فقط ۵درصد در این بودجه صرفه جویی شود، منابع حاصل از آن به عدد قابل توجه ۶۳هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که با درنظر گرفتن آن می‌توان یارانه نقدی ایرانیان را ۲.۵ برابر افزایش داد.

این میزان صرفه‌جویی از شرکت‌های دولتی اگر صورت بگیرد برابر با ۱.۴ برابر بودجه آموزش و پرورش، کمی بیشتر از بودجه دفاعی، ۲ برابر بودجه طرح تحول سلامت، مساوی با بودجه عمرانی کل کشور و برابر با نیمی از درآمد نفتی ایران است!

نکته قابل توجه دیگر اینکه، سهم دولت از بودجه کل کشور ۹۴درصد است؛ در حالیکه سهم بقیه دستگاه‌ها اعم از مجلس، قوه قضائیه، مجمع تشخیص، شورای نگهبان، نیروی انتظامی، سپاه، مراکز فرهنگی و ... روی هم رفته به ۶ درصد می‌رسد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:17بهمن1397 ، کدخبر: 4535467: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین