پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۹۲۰۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
امام‌جمعه موقت تهران گفت: در بودجه ۹۸ برای فرهنگ کمترین اعتبار را قائل نشدند درحالی‌که فرهنگ ریشه اقتصاد، استقلال، اخلاق و همه‌چیز است.

شعارسال: امام‌جمعه موقت تهران گفت: در بودجه ۹۸ برای فرهنگ کمترین اعتبار را قائل نشدند درحالی‌که فرهنگ ریشه اقتصاد، استقلال، اخلاق و همه‌چیز است.

آیت‌الله کاظم صدیقی صبح امروز در دهمین همایش بین‌المللی سیره علوی که در سالن اجتماعات دانشگاه لرستان برگزار شد اظهار داشت: حضور سیاسی، اخلاقی، ملی، اجتماعی و همه‌جانبه 22 بهمن را تبریک عرض می‌کنم، همچنین حماسه تشییع برادران عزیز تازه به امام حسین(ع) رسیده را در اصفهان، حماسه حضور پاسداران و خون شهدا خط ملت ما را بعد از 40 سال و عمق ارتباط جان‌ها با خون شهیدان را نشان داد.

وی افزود: همچنین تبریک عرض می‌کنم این بیانیه بی‌سابقه حکیم دوران، فرزانه زمان، رهبر فقیه، نورانی، زمان‌شناس، جهان‌شناس، مردم‌شناس، دین‌شناس و خداشناس را که جز ذخائر گران‌بهای ما و نسل‌های آینده خواهد بود و تبریک عرض می‌کنم این موفقیت مستمر قشر فرهیخته، حوزوی و دانشگاهی را در ایجاد جریانی برای طرح پیام‌های امیر المومنین(ع) و تبیین این معنا که علی(ع) یک شخص در یک نقطه تاریخی نیست بلکه علی(ع) قانون و سبک زندگی است.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه امیر المومنین(ع) قرآن ناطق است عنوان کرد: امام علی(ع) فرمول عدالت و راه نجات است، علی(ع) صراط حق، چشمه عشق به خدا، خلق خدا و همه خوبی‌ها است و مرگ ندارد بلکه علی(ع) چشمه‌ای است که مرگ را از پهنه گیتی دور می‌کند و عامل را به چشمه نامیرا می‌رساند که تعبیر حضرت فاطمه زهرا(س) است که اگر زمام حکومت به دست علی(ع) و جریان علوی باشد برکاتی دارد که یکی آن است که جامعه بشری را به چشمه نامیرا وارد می‌کند.

وی بیان کرد: شهدا مرگ را برای همیشه خوردند، هضم کردند و حیات محض شدند آن‌هم حیات عند ربی و رنگ خدا گرفتند، اگر علی(ع) زمام مدیریت جامعه بشری را بر عهده و مردم جریان امامت و ولایت را قبول و به امامت علی(ع) حرکت می‌کردند شما هم به مقام عند ربی دست می‌یافتید و زنده می‌شدید همانند شهیدان و برای هیچ‌وقت مرگ برای شما وحشتناک و ترسناک نبود.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: آنچه مهم بوده این است که اقتصاد را از دیدگاه قرآن، از پایه‌های ضروری زندگی بشر می‌دانیم و به این بی‌خردان، ابتذال گرایان و پوچ‌گرایان ثروت‌های خود را ندهید، زمینه را برای عقلا و شکوفایی خردها فراهم کنید تا ثروت در اختیار نااهل قرار نگیرد برای اینکه خدای متعال این را قوام زندگی شما قرار داده است؛ اقتصاد به ثروت و سرمایه مبتنی است و بدون اقتصاد جامعه روی سعادت نخواهد دید.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند فقر سبب می‌شود یک انسان فرهیخته وقتی در مقام ادای حق خود است نمی‌تواند حرف بزند چراکه فقر انسان را لال می‌کند؛ نداشتن امکانات مالی به‌مانند این است که کسی ستون فقراتش شکسته است و کسی که ستون فقراتش شکسته پویایی و بالندگی ندارد، مسکین را برای این می‌گویند که فقر او را زمین‌گیر کرده است و قدرت پرش ندارد.

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: اقتصاد لیبرالی هدف ندارد وزندگی سکولار بی‌هدف، مقطعی و گذرا است، اما اقتصاد در اسلام هدف دارد، هدف انقلاب و اینکه ما چرا انقلاب کردیم دارد به دست فراموشی سپرده می‌شود. چرا از این موضوع کمتر صحبت می‌شود.

وی اظهار داشت: انقلاب، اقتصاد، فرهنگ و تخصص‌هایمان همه برای این است که این مجموعه‌ها جدا و به‌صورت جزیره‌ای نباشند بلکه به هم بپیوندند و اقیانوس اقتدار به ظهور برسد، جلوه کند و جامعه را به کمال مطلق سیر بدهد. ما از خداییم و به‌سوی خدا برمی‌گردیم و این اقتصاد کمک است تا ما به خدا برسیم.

آیت‌الله صدیقی افزود: خداوند زکات را قرار داده تا متمکن از مسیر آدمیت خارج نشود، زکات دادن سازنده استوکسی که زکات داده بیشتر از کسی که زکات گرفته بهره می‌برد؛ ثروتی که در آن زکات نیست و تولیدی که در آن دستگیری از فقرا، اشتغال بیکاران، تأمین خلع‌های بیکاران و از کار افتادگان نیست این ثروت انسان را به یک موجود دو پا تبدیل می‌کند و بیش از آن برد وجودی و برکت ندارد.

وی عنوان کرد: زکات تزکیه نفس و رشد به‌سوی پروردگار است، زندگی خیلی زود تمام می‌شود و اگر گذشته را نگاه کنی گویا یک ساعت بوده و همه آن خاطره است وزندگی تمام می‌شود و مرگ آغاز یک زندگی جدید است و به آنجا فکر کنید.

امام‌جمعه موقت تهران بیان کرد: لعنت بر این لیبرالیسم و این مسئله سکولاریسم که این‌ها بشر را ابتر و کوچک کرده است؛ انسان برای ماندگاری خود باید تأمین مقدمات کند که یکی از مقدمات همان مسئله اقتصاد است.

وی تصریح کرد: وجود مقدس امیرالمؤمنین(ع) در عرفان و کار نظیر ندارد، اسراف آدم را وابسته و قناعت انسان را مستقل می‌کند و عزت و سرافرازی می‌آورد.

آیت‌الله صدیقی گفت: ما شرمنده‌ایم از این وضعیت ارزی که پیش آمد و تصمیم نا به‌جا، نا به هنگام و حساب‌نشده‌ای که اعمال کردند و وضع اقتصاد و پول ملی ما مایه سرافکندگی ‌است، در عراق یک روزبه پول ما افتخار می‌کردند ولی امروز تحقیر می‌کنند، برای این است که کار به اهلش داده نشده است.

وی اظهار داشت: علی(ع) و فاطمه(س) زمان را درنوردیدند و همه مکان‌ها و همه زمان‌ها در دیدگاه فاطمه(س) و امیر المومنین(ع) تا قیام قامت منظور شده است؛ فاطمه(س) علی(ع) را متخصص بیان می‌کند، هم زندگی دنیا را مقدمه زندگی آخرت قرار می‌دهد و در پیچ دنیا و آخرت ایستاده و این دو مرحله را باهم آشتی می‌دهد.

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر افزود: نظام اسلامی، اسلام ناب، اسلام فاطمی و علوی را آورد که رهبر ما فرزند علی(ع) و فاطمه(س) سالیان سال است اقتصاد را محور شعار سال‌ها قرار می‌دهد و می‌گوید استقلال اقتصادی و تکیه‌بر داخل، تکیه‌بر استعداد جوانان؛ ما استعدادهای شگرفی داریم، این شرکت‌های دانش‌بنیان از بذرهایی است که حضرت آقا پاشیدن و رویش می‌کند و آینده روشنی را به دست همین جوانان متدین دانشگاهی و جهادگر دانشگاهی به ما نوید می‌دهد.

وی عنوان کرد: علی(ع) در مدیریت جامع‌ترین منشورشان، نامه به مالک اشتر است که در این نامه اولین مأموریت مالک این است که خزانه را پر کند، خزانه خالی اسکناس‌های بدون پشتوانه در اختیار مردم قرار می‌دهد، تورم را بالا می‌برد و بدبختی برای دولت و ملت پیش می‌آورد.

آیت‌الله صدیقی‌‌خطاب به مدیران استانی تصریح کرد: شهرها را آباد کنید، این نقص بودجه و بودجه‌ریزی بود که برای فرهنگ کمترین اعتبار را قائل نشدند درحالی‌که فرهنگ ریشه اقتصاد، استقلال، اخلاق و همه‌چیز است؛ این همایش نشانه این است که مسئولان محلی با عشقی که به امیر المومنین(ع) دارند کنار نماینده ولی‌فقیه با دانشگاه‌ها همراه شدند و فرهنگ علوی را به صحنه آوردند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8اسفند 1397 ، کدخبر:1957098 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
در بودجه 98 برای خیلی چیزا به نظر من کمترین اعتبار را قائل شدن مخصوص سیستم آموزشی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین