پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه باغات پنج هزار متر و بیشتر تنها دارایی سبز قابل توجه باقیمانده هستند، تاکید کرد: تعداد این باغات و پلاک‌ها بسیار اندک است ولی باید حفظ شده و از تخریب انها جلوگیری کرد.سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر اینکه باغات پنج هزار متر و بیشتر تنها دارایی سبز قابل توجه باقیمانده هستند، اظهار داشت: تعداد این باغات و پلاک‌ها بسیار اندک است ولی باید حفظ شده و از تخریب انها جلوگیری کرد.

شعار سالسید آرش حسینی میلانی صبح امروز در یکصد و بیست و ششمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه جایگزین برج باغ، در پیشنهادی مبنی بر اعطای مجوز ساخت و ساز به باغات بالای پنج هزار متر و بیشتر براساس مکانیزم ۸۰، ۲۰ گفت: کمیته محیط زیست از ابتدا مخالف اعطای مجوز ساخت و ساز به باغات براساس تفاهم ۷۰، ۳۰ بوده است زیرا تخلفات بسیاری در چارچوب این مکانیزم براساس عملکرد سالهای گذشته صورت گرفته و این سازوکار چندان قابل اعتماد نیست.

وی ادامه داد: ما مصالح مختلف به ویژه مصالح عمومی شهر را در این رابطه در نظر گرفته‌ایم و سخت‌گیری ما و پیشنهاد مکانیزم ۸۰، ۲۰ مربوط به باغات پنج هزار متر و بیشتر است و این مسئله برای تخریب کمتر درختان و باغات است.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با تاکید بر اینکه باغات پنج هزار متر و بیشتر تنها دارایی سبز قابل توجه باقیمانده هستند، اظهار داشت: تعداد این باغات و پلاک‌ها بسیار اندک است ولی باید حفظ شده و از تخریب انها جلوگیری کرد.

حسینی میلانی همچنین در مخالفت با اعطای مجوز به کاربری اداری و تجاری در باغات تصریح کرد: ما به اعطای مجوز فعالیت به انجمن‌ها و خیریه‌ها در باغات مخالفیم چراکه این ریسک جدی وجود دارد که بسیاری از سوداگران باغ در قالب موسسات و انجمن‌های خیریه، مجوزهایی را دریافت کرده ولی در عمل سیما و منظر باغ را با بارگذاری‌های بی‌رویه نابود کنند.

وی افزود: در شرایط عدم اطمینان از نحوه بهره‌برداری در برخی از این کاربری‌ها، از منظر محیطی زیستی لازم است دو اصل "احتیاط" و "پیشگیری" را در صدور مجوزها مد نظر قرار دهیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز تاریخ انتشار 7اسفند 97، کد خبر: 17825، www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین