پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۰۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: در سال گذشته ما شاهد تبلیغات رسانه‌ای برای افزایش اشتیاق به سمت استفاده از کالای ایرانی بودیم، تحرکی نیز در کارگاههای تولیدی داخلی برای تأمین نیازهای مردم با عرضۀ کالاهای ایرانی بوجود آمد اما اینها هم از زمرۀ همان کلی گویی‌ها محسوب می شود
شعارسال:رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: در سال گذشته ما شاهد تبلیغات رسانه‌ای برای افزایش اشتیاق به سمت استفاده از کالای ایرانی بودیم، تحرکی نیز در کارگاههای تولیدی داخلی برای تأمین نیازهای مردم با عرضۀ کالاهای ایرانی بوجود آمد اما اینها هم از زمرۀ همان کلی گویی‌ها محسوب می شود.

بخشی از گفتگوی سیدمصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه درباره راهکارهای تحقق شعار سال را در ادامه بخوانید:

سال گذشته را مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامیدند؛ عملکرد سال گذشته را در تحقق شعار سال چگونه ارزیابی می کنید؟

بسم الله الرحمن الرحیم. این که ما در انتهای هر سال سعی کنیم ارزیابی از عملکرد یک سالۀ خود داشته باشیم بسیار پسندیده است اما ارزیابی مستلزم نظارت است، آن هم نه یک نظارت مقطعی بلکه نظارتی دائمی و جامع. بنابراین کلی گویی‌هایی همچون عملکردمان خوب بود یا ضعیف بود یا می توانست بهتر باشد یا تا حدودی موفق بود...جوابگوی سؤال شما نیست. البته در سال گذشته ما شاهد تبلیغات رسانه ای برای افزایش اشتیاق به سمت استفاده از کالای ایرانی بودیم، تحرکی نیز در کارگاههای تولیدی داخلی برای تأمین نیازهای مردم با عرضۀ کالاهای ایرانی بوجود آمد اما اینها هم از زمرۀ همان کلی گویی‌ها محسوب می شود.

برای جواب دقیق دادن باید ببینیم آیا اصلا نظارتی بر عملکردها در بخش دولتی، بخش عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی وجود داشته است؟آیا چنان نظارتی نهادینه بوده است؟آیا به صورت جامع انجام گرفته است؟ آیا مستمر بوده است؟آیا هدفمند بوده است؟ آیا در هر مقطع از نتیجۀ نظارت برای اصلاح مسیر استفاده شده است؟

با این اوصاف آیا تحقق شعار سال یعنی رونق تولید را میسر می بینید؟

موفقیت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید نیازمند برنامه ریزی و طراحی اجرائی کارشناسانه است ولی ضمانت مؤثر واقع شدن تمام آن مراحل بدون از دست رفتن فرصتها و بعضا گیج شدن مجریان در حواشی فرعی، به نظر من، تقویت و نهادینه کردن نظارت عمومی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین، تاریخ انتشار8 فروردین 98، کدخبر: 1245068،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین