پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست البرز از کاهش بیش از یک سومی هوای پاک این استان در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

شعار سال: کیوان رحیمی: تعداد روزهای پاک در شش ماهه سال جاری به 9 روز کاهش یافت در حالی که نیمه نخست پارسال 29 روز بود.

وی علت این کاهش را افزایش پدیده گرد و غبار در سال جاری دانست و اظهار داشت: تعداد روزهای پاک در شش ماهه اول سال 92 پنج روز بود که علت افزایش تعداد روزهای پاک در سال 93 توزیع بنزین یورو چهار و تعطیلی روزهای پنج شنبه بود.

رحیمی گفت: همچنین تعداد روزهای سالم در سال 94 نسبت به سال 93، هشت روز کاهش یافته بطوریکه در سال 93 شاهد 131 روز سالم و در سال 94 شاهد 123 روز سالم در این مدت بوده ایم و این در حالی است که تعداد روزهای سالم در سال 92، 111 روز بوده است.

وی با اشاره دوباره به اینکه در سال 93 به طور کل شاهد روزهای بهتری از لحاظ کیفیت هوا به دلیل توزیع بنزین یورو چهار بوده ایم، اظهار داشت: در شش ماهه اول سال 92 شاهد 63 روز ناسالم، در سال 93، 22 روز ناسالم و در سال 94 شاهد 47 روز ناسالم بوده ایم.

وی یکی از علل اصلی کاهش کیفیت هوا در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته را پدیده خشکسالی و کم بارشی ها و افزایش پدیده گرد و غبار و همچنین لغو تعطیلی پنج شنبه ها دانست و اضافه کرد: تعطیلی روزهای پنج شنبه فرصتی به هوا می داد تا خود را برای شروع هفته ای جدید پالایش کند که این فرصت از هوای استان گرفته شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: همچنین در شش ماهه نخت سال 92 شاهد هفت روز هوای ناسالم، در سال 93 شاهد چهار روز هوای ناسالم و در سال 94 نیز پنج روز هوای ناسالم را داشته ایم.

وی یادآور شد: تنها در سال 94 نیز شاهد دو روز بسیار ناسالم بوده ایم.

کیفیت هوای استان البرز در سال جاری به دنبال لغو تعطیلی پنج شنبه ها کاهش یافت که به دنبال سفر اخیر رییس سازمان حفاظت محیط زیست و دستور هیات وزیران مقرر شده تا به صورت فوق العاده برای کاهش آلودگی هوای استان البرز و بخصوص کلانشهر کرج راهکارهای لازم ارایه شود تا از سوی هیات وزیران تصمیمات لازم اتخاذ شود.

با اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار چهار شنبه 6 آبان 1394، كد مطلب: 81815599 (4952994): www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین