پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۴۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
اعلام ممنوعیت خرید نفت ایران تأثیر خود را بر بازارهای جهانی و حتی راننده‌های کره‌ای نیز گذاشته است.
شعارسال: قیمت‌های بنزین در کره جنوبی در چهار ماه اخیر به بالاترین حد خود رسیده است و با توجه به لغو معافیت خرید نفت ایران از سوی آمریکا انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه داشته باشد. قیمتهای بنزین روز شنبه در سراسر کره جنوبی به 2.8 دلار رسید که بالاترین قیمت از 10 دسامبر به بعد به‌شمار می‌رود و در راستای افزایش مستمر قیمت از 16 فوریه صورت گرفته است.

قیمت گازوئیل نیز در سراسر این کشور به 2.09 دلار رسید که بالاترین قیمت از دسامبر سال گذشته به‌شمار می‌رود. طبق پیش‌بینی کارشناسان درصورتی که دولت کره جنوبی به عدم کاهش مالیات سوخت که از 7 می اجرایی شده و باعث افزایش قیمت به 65 وون در قیمت یک لیتر بنزین و 46 وون در قیمت هر لیتر گازوئیل شده ادامه دهد، قیمت گاز به 1500 وون خواهد رسید.

آمریکا اخیراً معافیت خود برای خرید نفت ایران از سوی 8 کشور را حذف کرده که این تصمیم از روز پنجشنبه هفته جاری اجرایی خواهد شد. دنیس لیسیتسین، یکی از مدیران شرکت آریرایوم گروپ درباره اقدام اخیر دولت آمریکا و نتایج آن گفت: اعلامیه‌هایی این‌چنینی نتیجه‌ای جز افزایش جهانی قیمت نفت خام نخواهند داشت.

به‌گفته این کارشناس آمریکا به‌دنبال ورود نفت خود به بازارهای جهانی به‌جای نفت ممنوع‌شده ایران است.

البته به‌اعتقاد پیتر پوشکارف، آنالیزور ارشد تله‌ترید پایان معافیت خرید نفت ایران تأثیر قابل‌توجهی بر صادرات ایران و یا بازار جهانی نفت خام نخواهد گذاشت. این کارشناس به راشاتودی گفت: دست‌کم هند و چین از تحریم‌های آمریکا ترس زیادی ندارند، در حالی که باقی صادرکنندگان اروپایی احتمالاً به‌دنبال مسیرهای جایگزین برای خرید نفت ایران خواهند بود و سعی خواهند کرد از ابزارهای مالی که تحت کنترل آمریکا است دوری کنند.

به‌دنبال اعلام تصمیم ترامپ قیمت نفت برنت به بالاترین حد خود در شش ماه اخیر رسیده است. این تصمیم تأثیرات مختلفی به‌همراه خواهد داشت. افزایش فزاینده قیمت نفت باعث آسیب به درآمد خانوار و قدرت خرید و تشدید تورم خواهد شد. چین به‌عنوان بزرگترین واردکننده نفت دنیا در وضعیت آسیب‌پذیری قرار خواهد گرفت. کشورهای بسیاری نیز در اروپا بر واردات انرژی متکی هستند. هرچند درحالی حاضر وضعیت فصلی به‌گونه‌ای است که شاید بتوان مصارف انرژی را تا حدی کنترل کرد اما به‌اعتقاد برخی کارشناسان با ادامه این روند اقتصاد دنیا باید خود را برای خرید نفت 100دلاری آماده کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 2000007 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین