پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
حکم شش ماهه سرپرست سازمان تامین اجتماعی چند روز دیگر به پایان می رسد و طی همین روزها باید وزیر رفاه تکلیف مدیرعامل این سازمان بزرگ بیمه گر را مشخص کند.

شعار سال: سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر بیش از ۴۲ میلیون بیمه شده را تحت پوشش خود دارد که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شود و طی شش ماه گذشته این سازمان بزرگ بیمه‌ای با سرپرست اداره شد در حالی که به گفته کارشناسان، تأمین اجتماعی در وضعیت خوبی نیز به سر نمی‌برد و بهتر بود محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از دوره سه ماهه تکلیف مدیرعامل این سازمان را مشخص می‌کرد تا با ثبات بیشتری برنامه‌ها اجرایی می‌شد.

محمد حسن زدا در تاریخ سوم دی ماه سال گذشته با حکم وزیر رفاه به عنوان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد و بر اساس ماده ۱۱۳ قانون خدمات کشوری وزیر رفاه در صورت ضرورت می‌تواند حداقل شش ماه سرپرست انتخاب کند و بعد از این مدت باید فردی به عنوان مدیر عامل مشخص شود.

به همین دلیل با توجه به نزدیک شدن پایان دوره سرپرستی شریعتمداری باید تکلیف مدیرعامل سازمان را مشخص کند که یافته‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد گزینه‌های مختلفی مطرح است.

یکی از گزینه‌های مطرح برای مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی طاهر موهبتی است که در حال حاضر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت است.

از سوی دیگر حسن یونس سینکی معاون سابق وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسعودی اصل قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس نیز به عنوان گزینه‌های دیگری برای مدیر عاملی سازمان تأمین اجتماعی عنوان شده است.

در میان گزینه‌ها علاوه بر محمد حسن زدا سرپرست فعلی سازمان تأمین اجتماعی اسامی سه استاندار نیز برای این پست مطرح شده است؛ سالاری استاندار گیلان، شریعتی استاندار خوزستان و آقازاده استاندار مرکزی.

همچنین گفته می‌شود اسامی سلیمانی و کرباسیان مدیران اسبق سازمان تأمین اجتماعی نیز مطرح بوده که گویا خود این افراد تمایلی نداشته و نپذیرفته اند.

البته متخصصان معتقدند انتخاب مدیرعامل اگر از داخل سازمان باشد به نفع بیمه شدگان است، اما برخی نیز معتقدند با توجه به نزدیک شدن انتخابات مجلس احتمال معرفی فردی سیاسی بیشتر از سایر گزینه‌ها باشد و همچنین برای همکاری نزدیک وزارت بهداشت و تأمین اجتماعی احتمال معرفی گزینه وزارت بهداشت نیز جدی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 4 خرداد 98، کد مطلب: 4616588: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین