شعار سال: صادق نجفی در بازدید از پروژههای هوشمندسازی شهرسازی در شهرداری تبریز، با بیان این که شهرداریها به واسطه گستره خدمترسانی خود، پرمراجع ترین دستگاه اجرایی هستند، گفت: برنامههای هوشمندسازی و چابکسازی شهرداریها باید در راستای رسیدن به ایدهآلهای تکریم اربابرجوع، طراحی شود؛ به همین منظور بدنه شهرداریها، در هر دو حوزه نیروی انسانی و نرمافزاری نیازمند برخی بازنگریها است.
وی ادامه داد: در وهله اول باید تلاش کنیم با توسعه کمی و کیفی برنامههای هوشمندسازی، نیاز به مراجعه حضوری شهروندان را به بخشهای مختلف شهرداری کم کنیم.
نجفی با تاکید بر این که نیروی انسانیبایددر حوزه رفتاری،خود را متعهد به برخورد وزین و احترامآمیز با شهروندان بداند، اظهار داشت: جایگاه ارزشی و اعتقادی خدمتگزاری، باید در تمام شئونات اداری جاری باشد؛ در واقع، بدون ایمانداشتن به این باور ارزشی، بحث تکریم ارباب رجوع، که ذاتاً ریشه در آموزههای دینی و اخلاقی دارد، میسر نخواهد بود.
نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداریها و دهیاریها، حذف تشریفات زاید را از دیگر ملزومات تکریم ارباب رجوع خواند و افزود: در بیشتر اوقات شاهدیم که در ظاهر برنامهریزیها، هیچ ریختوپاش و حاشیه ای به چشم نمی خورد؛ اما همین برنامهریزیها، در بخش اجرا گاه گرفتار آفت تشریفات و حواشی میشود.
وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از این آفت مهم، نیازمند تقویت نظارتها و حرکت دقیق در مسیر برنامهریزیها است، تصریح کرد: با توجه به روند بسیار دشواری که شهرداریها برای تامین منابع مالی با آن مواجهاند، اصل صرفهجویی، هدفمندسازی هزینهها و بهینهسازی مصرف منابع، باید درست از گلوگاه برنامههای اجرایی مورد توجه قرار گیرد.
با اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري نصر، تاریخ انتشار چهارشنبه 6 آبان 1394، كد مطلب: 40908 : www. nasrnews.ir