پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۱۲۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
رئیس دانشگاه آزاد بر ضرورت تدوین رویکرد جدید برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و در نهایت نظریه‌پردازی تاکید کرد و گفت: آزاداندیشی با چارچوب‌های فعلی دانشگاه‌ها به نتیجه نخواهد رسید و باید چارچوب‌های جدیدی تعریف شود.وی با بیان اینکه ما در دانشگاه آزاد به طور بنیادی چارچوب‌های برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را جابه‌جا کرده و چارچوبی را می‌سازیم که بقای آن باید به برگزاری این کرسی‌ها و همچنین نظریه‌پردازی وابسته باشد، خاطر نشان کرد: معاونت علوم انسانی در دانشگاه آزاد فقط یک معاونت نیست.

شعار سال: محمدمهدی طهرانچی ضمن بیان این مطلب در خصوص سازوکارهای دانشگاه آزاد برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در این دانشگاه اظهار کرد: به اعتقاد من باید مقوله علوم انسانی را با نگاه دیگری مورد بررسی قرار بدهیم تا بتوانیم در دل آن کرسی‌های آزاداندیشی را رونق دهیم؛ چرا که چارچوب فعلی سال‌هاست که نشان داده است ظرفیت اجرای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ما در دانشگاه آزاد به طور بنیادی چارچوب‌های برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را جابه‌جا کرده و چارچوبی را می‌سازیم که بقای آن باید به برگزاری این کرسی‌ها و همچنین نظریه‌پردازی وابسته باشد، خاطر نشان کرد: معاونت علوم انسانی در دانشگاه آزاد فقط یک معاونت نیست؛ بلکه به جای معاونت آموزشی و پژوهشی که نگاهی تک‌بعدی به فرایند تعلیم و تربیت از جمله نظریه‌پردازی دارند، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: اگر چه به اعتقاد ما خیلی از زیرساخت‌های لازم در این زمینه هنوز شکل نگرفته است. لذا همان طور که در مقطعی برای توسعه رشته‌های پزشکی حوزه خاصی را تشکیل دادیم، در حوزه علوم انسانی نیز باید نگاه خاصی شکل بگیرد و نمی‌توان توسعه علوم انسانی را به دست مهندسان سپرد و بالعکس. زیرا این دو حوزه با الگوهای جداگانه هستند و باید این واقعیت را بپذیریم.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین خاطر نشان کرد: در معاونت علوم انسانی که در دل خود آموزش و پژوهش را سامان می‌دهد، نگرش جدیدی تدوین شده و امیدواریم در این نگرش بستر تولید و زایشی فراهم شود که در آن کرسی‌های آزاداندیشی رونق پیدا کنند.

وی در خصوص نقش تشکل‌های دانشجویی در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نیز گفت: در این زمینه نمی‌توانیم دانشگاه را ببینیم، ولی نقش دانشجو و استاد را نادیده بگیریم؛ چرا که اگر دانشجو تنها عمل کند به هدف نخواهد رسید، باید در ارتباط با دانشگاه فعالیت خود را شکل دهد. در واقع آنچه که اتفاق افتاده است این است که معتقدیم تشکل‌های دانشجویی باید در برگزاری این برنامه‌ها تأثیرگذار باشند، چرا که آزاداندیشی مقدمه نظریه‌پردازی است و اگر این ضعف اصلاح شود، به هدف خود خواهیم رسید.

طهرانچی در پایان خاطر نشان کرد: نمی‌شود صرفاً با تغییر در قوانین و مقررات به استقبال ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی میان دانشجویان و نظریه‌پردازی در بین استادها رسید، بلکه باید در بنیان‌ها تجدیدنظر صورت بگیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 14خرداد 98، کد خبر: 98031306133 ، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین