پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۱۴۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
در جایی که شهروندان زندگی و تردد دارند مسلما زمینه برای وقوع جرم کمتر از محله‌ها و مناطقی است که در دل شب پرنده در آنها پر نمی‌زند و عملا خالی از سکنه شده یا معدود سکنه‌های آنها نیز خلافکاران و قانون‌شکن‌ها هستند.
شعار سال : محمدحقانی عضو دوره قبل شورای شهر تهران در روزنامه اعتماد در باره طرح حیات شبانه تهران نوشت:اجرای این طرح می‌تواند به نوعی تضمین‌کننده امنیت در این مناطق باشد. دلیل آن هم ساده است. در جایی که شهروندان زندگی و تردد دارند مسلما زمینه برای وقوع جرم کمتر از محله‌ها و مناطقی است که در دل شب پرنده در آنها پر نمی‌زند و عملا خالی از سکنه شده یا معدود سکنه‌های آنها نیز خلافکاران و قانون‌شکن‌ها هستند.
بسیاری از مسائلی که امروز به عنوان چالش‌های شهر در روز محسوب می‌شود، با رونق گرفتن حیات شبانه، عملا حل خواهد شد. به عنوان مثال موضوع دستفروش‌ها که امروز به یکی از پیچیده‌ترین گره‌های کور شهری بدل شده، می‌تواند با یک برنامه‌ریزی مدون کاملا حل شود. یعنی دستفروش‌ها بتوانند شب هنگام در بخش‌هایی از شهر و با نظارت شهرداری بساط کنند و شهروندان هم به دور از ترافیک و.... خریدهای خود را انجام دهند. ضمن آنکه وقتی که ما مدعی می‌شویم که تهران شهری توریستی است، نمی‌توانیم از زیست شبانه چشم‌پوشی کنیم. برای همین شهرداری در دوره جدید آن، حیات شبانه را با اهتمام بیشتری پیگیری کرده و می‌کند. حتی زمانی که دکتر حناچی - معاون عمرانی شهرداری تهران بود - در دیداری که با وی داشتم طرحی را در همین زمینه ارایه کردم که با استقبال ایشان مواجه شد؛ طرحی که بر اساس آن با تبدیل خیابان ولیعصر به عنوان طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه و تبدیل آن به راسته‌ای فرهنگی و تجاری در شب‌ها، می‌شد روحی تازه را در این گذرگاه تاریخی شهر دمید.
 طی چند هفته گذشته شاهد اظهارنظرهای شخصی برخی از مسوولان در نقد و مخالفت با اجرای طرح حیات شبانه در تهران هستیم. انتقادهایی که می‌تواند باعث کند شدن چرخ حرکت اجرای این طرح شود. غافل از اینکه این طرح، طرحی است علمی و کارشناسی و ضرورت آن کاملا در شهر حس می‌شود. واقعیت این است که برخی از مناطق تهران حقیقتا شب‌ها محل امنی برای تردد شهروندان نیست و عملا از وقتی که هوا تاریک می‌شود، این محله‌ها و مناطق عملا به فضایی خالی از سکنه و مرده بدل می‌شوند.
برای همین شخصا معتقدم که نباید اظهارنظرهای شخصی را در مورد چنین طرح‌هایی دخیل کرد چرا که نه تنها منفعتی برای شهر به دنبال ندارد که تنها باعث دلمردگی و از تب و تاب افتادن شور زندگی و نشاط در شهرمان می‌شود. پس بهتر است به جای این‌گونه اظهارنظرها کمک کنیم تا جای جای پایتخت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دوباره و مانند گذشته‌های نه چندان دور، زنده باقی بماند و زندگی و حیات در تمامی ساعت‌های شبانه‌روز در آن جریان داشته باشد.

شعار سال،بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین،تاریخ انتشار:27 خرداد 1398، کدخبر:1270739،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
امنیت شهر که بیشتر نمی شود بیشتر ارازل اون موقع تو خیابونن دیگه یه امکانی براشون فراهم میشه که دیگه راحت باشن و کار پلیس بیشتر میشه و از نیروی انسانی بیشتری باید استفاده کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین