پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۰۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
سرپرست اداره محیط زیست شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه هیچ استانی در کشور به لحاظ تراکم جمعیتی و صنعتی مانند تهران نیست، گفت: قانون "منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران" برای جلوگیری از تراکم بیشتر تصویب شده است و اصلاح آن کار یک یا دو دستگاه نیست.
شعار سال: سرپرست اداره محیط زیست شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه هیچ استانی در کشور به لحاظ تراکم جمعیتی و صنعتی مانند تهران نیست، گفت: قانون "منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران" برای جلوگیری از تراکم بیشتر تصویب شده است و اصلاح آن کار یک یا دو دستگاه نیست.

 هفته گذشته محمد امامی – معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان تهران اظهار کرده بود که با توجه به لزوم گسترش صنایع در جهت رونق تولید و اشتغال در سطح استان تهران، لازم است که قانون "منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران" اصلاح شود.

مسعود زندی - سرپرست اداره محیط زیست شهر تهران، در پاسخ به این سوال که آیا چنین موضوعی به محیط زیست شهر تهران اطلاع داده شده است یا خیر و اینکه نظر محیط زیست در این باره چیست، توضیح داد: در حال حاضر هیچ صحبت اولیه‌ای در رابطه با اصلاح قانون"منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران" صورت نگرفته است و هنوز اعلام نکرده‌اند که قرار است این قانون چگونه و با چه شرایطی اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در شهر تهران به واسطه انتقال جمعیت، تراکم چه از نظر جمعیتی و چه از نظر واحدهای صنعتی و خدماتی بسیار بالا است، تصریح کرد: تراکم جمعیتی و صنعتی در هیچ شهری از کشور مانند تهران نیست؛ از این رو قانون "منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران" تصویب شد تا از تراکم بیشتر واحدهای صنعتی در تهران جلوگیری شود.

زندی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد چنین قانونی برداشته شود، باید با محیط زیست و دستگاه‌های ذی ربط هماهنگی صورت گیرد، اظهار کرد: قطعاً بدون هماهنگی با محیط زیست چنین تصمیمی گرفته نمی‌شود. به هر حال محدودیت ۱۲۰ کیلومتری استقرار صنایع در تهران مصوبه دولت است و اگر قرار باشد اصلاحی در آن صورت گیرد باید در هیأت دولت نیز مطرح شود.

سرپرست اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه محیط زیست همواره سعی دارد تا واحدهای آلاینده بیش از این در اطراف شهر تهران تجمع نکنند، گفت: اگر قرار باشد "قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران" اصلاح شود، صرفاً باید برای یک سری از واحدهای صنعتی خاص که از تکنولوژی‌های نوین برای کنترل آلودگی‌ها استفاده می‌کنند، باشد.

زندی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت زیستی شهر تهران پاسخگوی این حجم از تراکم صنعتی و جمعیتی نیست و باید تلاش کرد که از تراکم بیشتر جلوگیری شود. اصلاح قانون "منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران" کار یک یا دو دستگاه نیست و باید ابتدا در کمیته‌های تخصصی، ابعاد مختلف آن بررسی شود تا به یک نتیجه منطقی برسیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 22 تیر 1398، کدخبر: 98042110857 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
همین الان هم همه چی خیلی بیشتر از حد شده و دیگه نمیشه تهران زندگی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین