پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از امضای طرحی توسط ۲۲ عضو شورای شهر خبر داد که بر اساس آن اختیارات معاملات مالی شهرداری تهران کاهش پیدا می کند.

شعارسال: احمد حکیمی‌پور رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران از جزییات طرح یک فوریتی کاهش اختیارات معاملات شهرداری خبر داد و گفت: به دنبال کاهش اختیارات شهرداری تهران در حوزه معاملات هستیم چراکه این اختیارات در دوره‌های گذشته شورا به شدت بالا رفته بود.

وی افزود: در حال حاضر شهردار و معاونانش بیش از قانون اختیارات دارند و به دنبال کنترل عملکرد مالی آنها هستیم چراکه شفافیتی در این حوزه وجود ندارد که قطعا این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نمی‌توانیم اطمینان حاصل پیدا کنیم که در بخش‌های مالی حسن انجام وجود دارد به همین دلیل به دنبال تجدید نظر اختیارات شهرداری هستیم و باید معاملات به شورا آورده شود تا اعضای شورا در جریان معاملات انجام شده قرار بگیرند. در حال حاضر ۲۲ نفر از اعضا با این طرح موافقت کردند و با قید یک فوریت به هیات رییسه ارائه شد.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه براساس این طرح بازنگری‌ در اختیارات شهردار انجام خواهد شد، گفت: قطعا تحقق چنین امری موجب ارائه گزارش های شفاف به شورا خواهد بود. در حال حاضر گزارش های مالی شفافی نداریم همانطور که تلفیق بودجه سال ۹۰ ابهامات بسیاری دارد و هنوز این ابهامات رفع نشده است.

او اضافه کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی اختیارات شهردار به میزان ۱۰ هزار تومان بود که این مبلغ پس از انقلاب به ۲۰ میلیون تومان و بعدها به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد اما در حال حاضر سقف این اختیار بسیار بالا رفته و شهردار تهران در حد یک وزیر اختیار دارد. متاسفانه در برخی معاملات شهرداری تهران شورا مطلع نمی‌شود به طوری که یک زمین ۳ هکتاری در کنار میدان بهمن که گشتارگاه سابق تهران بود، فروخته شده است و تاسیسات آن نیز در حال انتقال است.

رییس کمیته میراث شورای شهر تهران تصریح کرد: این زمین برای تهران به نوعی یادگار محسوب می شود و نباید اجازه فروختن آن صادر می‌شد. بر همین اساس تصمیم گرفته‌ایم با ارائه این طرح، معاملات شهرداری به شورای شهر تهران آورده تا اعضای شورا در جریان این معاملات قرار بگیرند.

حکیمی‌پور گفت: باید شهردار تهران در جلسه‌ای در شورا حاضر شود و پس از بحث و گفتگو و اعلام میزان اختیاراتی که شهردار تهران می‌خواهد در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 22تیر1395، کدخبر: 3711713: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین