پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
شهردار تهران دستور رنگی شدن پایتخت را از ابتدای دوره کاری خود داده این در حالی است که همچنان تهران خاکستری چند دیوار نگاره را به خود دیده است؛ اتفاقی که مورد انتقاد جدی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران قرار گرفت.

شعارسال: شهردار تهران دستور رنگی شدن پایتخت را از ابتدای دوره کاری خود داده این در حالی است که همچنان تهران خاکستری چند دیوار نگاره را به خود دیده است؛ اتفاقی که مورد انتقاد جدی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران قرار گرفت.

 با آغاز سال 98، شهردار تهران از رنگی شدن پایتخت خبر داد اما به جز چند دیوار نگاره خبری از تهران رنگی نیست. در پی پیگیری های خبرنگار برنا، مدیرعامل سازمان زیباسازی عنوان کرد در پی تدوین شیوه نامه رنگ برای پایتخت است اما همچنان با گذشت 6 ماه خبری از اجرای این شیوه نامه نیست. در این رابطه به سراغ عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران رفتیم تا دلیل عدم اجرای طرح های مختلف را جویا شویم. حجت نظری با اشاره به طرح هایی که طی دو سال اخیر به سازمان زیباسازی برای رنگی شدن پایتخت ارائه داده است، از عدم اجرای طرح های مختلف خبر می دهد و ضمن انتقاد از این روند، عدم ثبات مدیریتی را عامل مهمی در ادامه روند تهران خاکستری می داند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا رنگی شدن پایتخت در حد حرف باقی مانده است، به برنا گفت : اتفاقا درباره رنگی شدن پایتخت از ابتدای دوره شروع کاری ام در شورا دغدغه داشتم حتی یک سال پیش از روی کار آمدن آقای حناچی، بحث رنگ را در شهر مطرح کردم و پیشنهاد کردم که چند پروژه را به صورت منطقه‌‌ای در سطح شهر اجرا کنند.

وی اضافه کرد: محور این طرح‌ها، رنگ هست اما متأسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است یعنی من به بخش‌های مختلف شهرداری از جمله سازمان زیباسازی از دوره شهرداری آقای نجفی پیشنهاداتی را دادم که این پیشنهادات اجرا نشده است.

نظری در خصوص جزئیات پیشنهادات مختلفش برای رنگی شدن پایتخت اظهار کرد: پیشنهاد دادم بخش‌هایی را در سطح شهر رنگ‌آمیزی کنیم. نه آن حالت کلاسیک و شناخته‌شده‌ای که تا به امروز در سطح شهر دیدیم. رنگ‌آمیزی غیرمنظم در یک حجم گسترده که البته در کشورهای آمریکای لاتین این اتفاق افتاده است.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: همچنین پیشنهاد کردم طی رویدادهای مختلف از جمله رویدادهای ملی یا بین‌المللی‌مان و یا رویدادهای مذهبی و ... المان‌سازی کرده و مردم را به نوعی بیشتر درگیر مفاهیم شهری کنیم که این اتفاق هم تقریبا تا به این لحظه رخ نداده است. البته ما شاهد هستیم در رویدادهای مختلف و در مناسبت‌های مختلف، بیلبوردهای شهری یا پل‌ها تغییر می‌کنند اما آن چیزی که انتظار ماست این نیست.

وی در خصوص سایر پیشنهادات برای تبدیل پایتخت به شهری شاد گفت: فارغ از این المان‌های مناسبتی، پیشنهاد المان‌های ثابت هویتی شهری را دادم.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد: در کنار تمام پیشنهادهایی که ارائه دادم تأکید کردم با هر مجری که خودتان می‌خواهید کار کنید و به هیچ عنوان من به شما مجری معرفی نمی‌کنم که خدایی نکرده شائبه‌ای که می‌خواهم انتفاعی ببرم، پیش نیاید.

نظری در پاسخ به این سوال که چرا در مدیریت شهری کنونی اتفاقی در رابطه با رنگی شدن پایتخت رخ نداده، گفت: به نظرم می‌رسد عدم ثبات در مدیریت شهری شاید پررنگ‌ترین عامل باشد یعنی اینکه شهرداران تغییر کردند و در کنار شهرداران، معاونین شهرداران تغییر کردند و در کنار آنها، شهرداران مناطق تغییر کردند و این بی‌ثباتی و تغییر مدیریت‌ها خیلی وقت‌ها متأسفانه عاملی بود برای اینکه ما نتوانیم به اهداف‌مان برسیم.

وی در پایان اظهار کرد: تردیدی ندارم که تمام کسانی که در تغییر شهرداران ما نقش داشتند از قضا همین را می‌خواستند و من امیدوارم ما در ماه‌های باقی مانده که 24 ماه است بتوانیم این ثبات را داشته باشیم و پروژه‌ها و برنامه‌هایی که مد نظرمان است اجرایی کنیم تا ان‌شاءالله مردم شاهد تغییرات ملموس در مدیریت شهری تهران باشند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ،تاریخ انتشار: 10 شهریور1398،کدخبر:891738 www.borna.news،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین