پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۱۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲
شهردار اردبیل از نصب و نمایش ۱۱ «المان شهری» یا نماد مذهبی و مناسبتی ویژه محرم در مناطق شهر اردبیل خبر داد.

شعار سال: حمید لطف اللهیان اضافه کرد: اجرا و نصب المان های شهری با موضوعیت ماه محرم در اردبیل برای اولین بار صورت گرفته و تلاش شده با استفاده از گرافیک فضای شهری فرهنگ سازی مناسبی صورت گیرد.

وی با اشاره به اجرای این نمادها یا المان های شهری در مناطق مختلف اردبیل تصریح کرد: ورودی شهر، میدان عالی قاپو به عنوان مرکز عزاداری اردبیل، صحن بیرونی امامزاده سیدصدرالدین، چهارراه بازار و ورودی شهیدگاه و... مناطقی هستند که این المان ها در آن به نمایش گذاشته شده است.


شهردار اردبیل نمایش آئین های عزاداری اصیل و سنتی اردبیل با استفاده از این المان ها را یکی از ویژگی های این طرح محیطی برشمرد و یادآور شد: با بهره گیری از المان های انسانی آئین های طشت گذاری و شمع گردانی به عنوان آئین های چند صد ساله و منتسب به اردبیل به صورت نمادین برای شهروندان به نمایش گذاشته شده است.

وی فرهنگ سازی و ایجاد فضای مذهبی با بهره گیری از هنر و ایده های هنری را مهمترین هدف در اجرای این طرح برشمرد و بیان داشت: المان های شهری می توانند به عنوان یک نماد فرهنگی در بدنه شهری استفاده شده و در انتقال پیام های فرهنگی موثر باشند.

لطف اللهیان با بیان اهمیت طراحی محیط و مبلمان شهری در مناسبت های مذهبی متذکر شد: بی شک با استفاده از این طرح ها می توان فضای شهری را تغییر داد.

وی با اشاره به تاثیر المان های شهری در ایجاد فضای ذهنی، تاکید کرد که شهرداری اردبیل همواره برای ایجاد فضای مناسب در مناسبت های مذهبی و دینی تلاش کرده و در این خصوص از ظرفیت هنرمندان بهره گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 26 شهریور 97، کد مطلب: 4405395:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
تو بعضی شهرها و استانها نمادهای عذاداری خیلی خوب در این ایام نمایش داده میشه که حال و هوای شهر رو تغییر میده و نشونه ی احترام مردم اون شهر به این آیینه.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
1
به جای اینهمه هزینه های الکی کاش یکم به فکر کمک کردن به جوان هایی باشه که به دلیل نداشتن سرمایه ازدواج نمیکنن و خیلی های دیگه
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
1
0
این جور فضا سازی ها داره جای علم و کوتل های قدیمی رو میگیره
باید از این شیوه نوین برای جا اندازی فرهنگ اصیل استفاده کرد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
1
این نمادها خوبه ولی به نظرم فرهنگسازی تو این زمینه موثر تره.م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین