پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۲۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
انتقال سازمان نوسازی از معاونت شهرسازی و معماری به حوزه شهردار در شورای اداری شهرداری تهران مصوب شد. موضوعی که به شدت مورد اعتراض اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران قرار گرفت . به اعتقاد آنها این تغییر و جا به جایی نیاز به مصوبه شورای شهر تهران دارد و دست کم قبل از این انتقال باید با کمیسیون تخصصی آن مشورت می شد .

شعارسال: نخستین جلسه شورای اداری شهرداری تهران در سال 97 تشکیل شد، در این جلسه حجت‌الله میرزایی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا، ابراهیم شیخ معاون توسعه منابع انسانی، فاطمه پهلوانی مدیرکل تشکیلات و بهبود روش‌ها،‌ سیدعلی اسماعیلی‌فرد مشاور و مدیرکل دفتر شهردار، محمد صادقی مدیرکل منابع انسانی و علیرضا شاه‌پری رئیس امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور به عنوان اعضای اصلی و زریر نگین‌تاجی سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری، شاهرخ رضایی‌فر مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و صدرالدین علیپور رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به عنوان مهمان حضور داشتند.

ایجاد معاونت توانمندسازی بانوان در ساختار سازمانی اداره‌کل امور بانوان ذیل معاونت اجتماعی و امور فرهنگی، تغییر عنوان اداره‌کل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی به اداره‌کل آموزش‌های شهروندی، ارتقای پست‌های کارمندی در بانک پست اداره‌کل تشکیلات و بهبود روش‌ها بنا به ضرورت بازنگری ساختار سازمانی واحدهای تخصصی شهرداری تهران و لزوم اختصاص پست مناسب به واحدهای تابعه و فقدان کارایی پست‌های با مراتب پایین بانک پست شهرداری تهران، ارتقای پست‌های کارمندی در تصدی شاغلین با مدرک تحصیلی لیسانس به بالا، انتقال سازمان نوسازی از معاونت شهرسازی و معماری به حوزه شهردار و ایجاد مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شهری ذیل معاونت مالی و اقتصاد شهری از جمله مواردی بود که به تایید اعضا رسیده و مصوب شد.

ماموریت های سازمان نوسازی تخصصی است

محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در واکنش به انتقال سازمان نوسازی از معاونت شهرسازی به مجموعه‌های تحت نظارت مستقیم شهردار گفت: من مخالف این هستم که سازمان نوسازی از حوزه معاونت شهرسازی و معماری به حوزه شهردار تهران منتقل شود چرا که مأموریت‌های سازمان نوسازی شهر تهران مأموریت‌های کاملاً تخصصی و از نوع شهرسازی و معماری هستند و می‌بایست در معاونتی که ساختار تخصصی دارد و می‌تواند به سازمان نوسازی در انجام مأموریت‌هایش کمک کند، باشد.

او ادامه داد: مأموریت‌های سازمان نوسازی که کمترینش احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده است، از جمله مأموریت‌های طرح تفصیلی است و مسئولیت راهبری، نظارت و حتی مطالعات مربوط به طرح تفصیلی و اجرای آن با معاونت شهرسازی و معماری است. اینکه دوستان با این نگاه که به دلیل توجه شهردار تهران به موضوع احیاء، نوسازی و بازآفرینی شهر تهران دارد، ترجیح می‌دهد این سازمان را زیر نظر مستقیم شهردار ببرد، نگاه خوبی است اما نباید منجر به این تغییر و انتقال شود.

کمیسیون شهرسازی مخالف این انتقال است / با شورا مشورت نشد

سالاری تاکید کرد حوزه مسئولیت شهردار تهران، دارای مشغله‌های مأموریتی فراوان است؛ از مجموعه سلسله جلساتی که با مسئولان نظام دارد تا حضور و مشارکت در جلساتی که با اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان شهر برگزار می شود و همه جلساتی که با معاونت‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق دارد. اساساً بردن سازمان نوسازی به حوزه شهردار کمکی به تحقق نیت آقای شهردار برای سرعت بخشیدن به مأموریت‌های نوسازی بافت‌های فرسوده نخواهد کرد.

شهردار تهران می‌توانست ضمن اینکه این سازمان در حوزه معاونت شهرسازی باقی بماند، دغدغه خود را از طریق معاونت شهرسازی به این سازمان منتقل کند.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان این که جدا کردن سازمان نوسازی از معاونت سازمان شهرسازی برخلاف مدیریت یکپارچه‌ای است که ما در شهر تهران به دنبال آن هستیم. بحث ما این است که سایر مأموریت‌هایی که مربوط به حوزه معماری و شهرسازی است، مانند زیباسازی به این معاونت تخصصی بازگردانیم گفت : یکی از اولویت‌های ما حذف موازی‌کاری‌ها در معاونت‌های تخصصی است. بسیاری از مأموریت‌های معاونت شهرسازی در معاونت خدمات شهری دنبال می‌شود؛ مانند سازمان زیباسازی و مأموریت‌هایی که در بازپیرایی نماها، مطالعات و طراحی المان‌های شهری و نورپردازی و ... دارد؛ اینها از جنس مأموریت‌های شهرسازی است. ما حتی انتظارمان این بود که مأموریت‌هایمان یکپارچه شود.

حال اینکه سازمان نوسازی مأموریتش کاملاً از جنس شهرسازی است، به ستاد شهردار تهران منتقل شود، هیچ‌گونه توجیهی ندارد و انتظار ما این بود که از شهردار تهران در خصوص این تصمیم از کمیسیون مربوطه که شهرسازی و معماری است، مشورت بگیرد که متأسفانه این مشورت انجام نشد و ما کاملاً به عنوان کمیسیون معماری و شهرسازی با آن مخالفیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 20شهریور1397 ، کدخبر: 14010: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
ا.ف75
واقعا با این انتقال همه کارها در این حوزه با پیگری و نظارت بیشتری جلو می رفت! دلیل این مخالفت رو درک نمیکنم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
یه کار که به فایده مردم بو.د وباعث میشد کارها بهتر پیش بره مخالفت میکنن م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
چرا مخالفت میکنین نمی‌خوابم ی نظمی بدین آخه واسه چی اون بالا نشستی وقتی کاری از دستت برنمی‌آید
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین