پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۳۷۵۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
هدایت الله خادمی عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس، با انتقاد از روند کنونی وزارت آموزش و پرورش که معتقد است حاصل آن تربیت مدیران ناکارآمد خواهد بود تاکید کرد که این وزارتخانه باید تغییرات کیفی و انقلابی در سیستم آموزشی ایجاد کند.
شعار سال:عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس، با انتقاد از روند کنونی وزارت آموزش و پرورش که معتقد است حاصل آن تربیت مدیران ناکارآمد خواهد بود تاکید کرد که این وزارتخانه باید تغییرات کیفی و انقلابی در سیستم آموزشی ایجاد کند.

هدایت‌الله خادمی در مورد اظهارنظر وزیر آموزش و پرورش در دزفول مبنی بر اینکه وضعیت فعلی آموزش و پرورش خوزستان مطلوب نیست و تلاش خیرین بخشی از رنج مردم را کاهش می‌دهد، گفت: وزارت آموزش و پرورش دارای قواعد و مقرراتی است که بدون حضور وزیر نیز بر اساس آنها می‌توان برنامه‌های جاری حوزه آموزشی را اجرا کرد، بنابراین وزیر باید در جهت رفع نواقص موجود گام بردارد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وضعیت کنونی آموزش و پرورش به گونه‌ای است که مدیرانی را برای فعالیت در آینده تربیت می‌کند که از آمادگی برای آلوده شدن به رانت و فساد برخوردار هستند.

اغلب فارغ‌التحصیلان سیستم آموزشی کنونی قادر به تنظیم نامه اداری بدون غلط املایی نیستند

وی تصریح کرد: اغلب دانش‌آموزانی که از این نوع سیستم آموزشی حاکم بر مدارس فارغ‌التحصیل می‌شوند حتی در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز قادر به تنظیم یک نامه اداری بدون غلط املایی نیستند.

خادمی افزود: سیستم آموزشی کنونی به گونه‌ای است که هم دانش‌آموزان و هم معلمان از آن ناراضی هستند، چرا که مدارس فاقد فضای آموزشی مناسب و تجهیزات مورد نیاز هستند، بنابراین در مسیر توسعه راه به جایی نمی‌برند و به غیر از آسیب نتیجه‌ای برای کشور ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون می‌طلبد که تغییرات کیفی و انقلابی در مدارس و سیستم آموزشی حاکم بر این مراکز با بهره‌مندی از روش موفق کشورهای توسعه‌یافته صورت بگیرد و تا تغییر رویکرد اساسی در وزارت آموزش و پرورش صورت نگیرد، حتی اگر هزاران هزار میلیارد تومان اعتبارات نیز بدان تخصیص پیدا کند، نتیجه قابل قبولی به همراه نخواهد داشت.

خادمی تاکید کرد: رفع مشکلات کنونی آموزش و پرورش در گروی بکارگیری مدیران کارآمد و باانگیزه است و این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش برای اصلاح این وزارتخانه برنامه‌ای ندارد و خروجی این وضعیت نیز مدیرانی بیسواد و ناکارآمد خواهد بود.

مدارس خوزستان فاقد سیستم سرمایشی برای روزهای گرم هستند

وی اظهار کرد: هم‌اکنون در خوزستان با سرمایه‌گذاری خیرین مدارسی ایجاد می‌شود که برای تکمیل تجهیزات آنها با مشکل مواجه هستیم، کما اینکه تعدادی از مدارس دارای کلاس‌های فاقد کولر بوده که حضور در آنها در روزهای گرم طاقت‌فرسای خوزستان امکانپذیر نیست، از سوی دیگر معلمان در این منطقه حاضر به تدریس در رشته‌ای که در آن تخصص دارند، نیستند و اغلب آنها تقاضا دارند به بخش اداری منتقل شده یا در رشته پرورشی فعالیت کنند، چرا که از انگیزه لازم برای فعالیت برخوردار نیستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، عنوان کرد: نتیجه این سیستم آموزشی تربیت خودروسازانی است که خودروی بی‌کیفیت تولید می‌کنند یا در حوزه نفت بعد از گذشته 108 سال از اکتشاف هنوز خام‌فروشی می‌کنند یا در وزارت جهادکشاورزی بعد از اینکه 65 درصد آب‌های زیرزمینی از بین رفت از طریق رانت زمین‌ها را واگذار می‌کنند یا محصولاتی تولید می‌کنند که فاقد استانداردهای لازم برای صادرات است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر آموزش و پرورش برنامه منسجمی داشته باشد، مدیرانی کارآمد تربیت می‌کند که تنها در مسیر خودکفایی حرکت کرده و از رانت و فساد دوری می‌کنند، چرا که می‌دانند آسیب ناشی از این اقدام به کشور و مردم وارد می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:14مهر1398،کد خبر:436015،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
ایده خوبیه ولی چطور باید اجرایی باید بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین