پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۶۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
سردار محمدکریم بیات فرمانده پلیس حفاظت شهرداری تهران در نشست خبری خود اعلام کرد لیدرهای دستفروشی در تهران که اقدام به اجاره دادن خیابان و «موزاییک فروشی» می کردند بازداشت شدند.
شعار سال:فرمانده پلیس حفاظت شهرداری تهران در نشست خبری خود اعلام کرد لیدرهای دستفروشی در تهران که اقدام به اجاره دادن خیابان و «موزاییک فروشی» می کردند بازداشت شدند.

 سردار محمدکریم بیات، مشاور شهردار و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در نشست خبری امروز خود که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با اشاره به شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» گفت: ماموریت اصلی یگان حفاظت شهرداری، حفاظت از کلیه اماکنی است که دارای طبقه بندی حفاظتی هستند، همچنین پشتیبانی از احکام قضایی در ساخت و سازهای غیرمجاز در داخل حریم و حریم شهر، پاکسازی معابر از سدمعبر و دستفروشان و بساط گستران در حوزه ماموریت ما قرار می گیرد.

او با اشاره به اینکه مشکل بساط گستری در روزهای پایانی سال گذشته گفت: در اسفندماه گذشته ما طرح پاکسازی چهارراه ولی عصر را از سمت جنوب تا چهارراه امیراکرم و از جنوب تا تقاطع فاطمی و ضلع شرق و غرب در خیابان انقلاب از بساط گستران و دستفروشان اجرا کردیم. ما قبل از اقدام به پاکسازی، دستفروشان واقعی را دعوت کردیم و ثبت نام به عمل آوردیم تا در بازارچه هایی که از قبل مهیا شده بود، جا داده شوند. افرادی که به عنوان لیدر اقدام به فروش معابر و موزاییک های پیاده رو حتی بعضا خطوط BRT و خیابان را به شکلی اشغال کرده بودند که تردد به سختی انجام می شد، شناسایی و با کمک فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، شرکت شهربان و معبربان و شهرداری مناطق تهران، شناسایی و دستگیر شد. کسبه منطقه هم وقتی دیده بودند چاره ای ندارند، مجبور شده بودند با دستفروشان همکاری کنند که پس از پاکسازی، مشکلات آنها هم رفع شد.

بیات ادامه داد: افراد دستفروش واقعی باید ساماندهی می شدند. دستفروشی فقط مربوط به کشورما نیست و کشورهای دیگر هم دارای این وضعیت هستند. ولی در کشورهای دیگر، زمان دستفروشی مشخص است و پس از مدت مجاز، وقتی بساط ها را جمع می کنند، انگار هیچ دستفروشی بساط گستری نکرده است.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با اشاره به اینکه بساط فروشان از بعد امنیتی می توانند مشکلات زیادی ایجاد کنند، گفت: شلوغی هایی که به خاطر دستفروشی به وجود می آید، بستری می شود برای سواستفاده برخی افراد که با جرایم خرد مانند جیب بری، کیف قاپی و مانند آن، امنیت مردم را به خطر بیندازند. پس از اجرای طرح پاکسازی، جرایم خرد بیش از ۱۸ درصد در تهران کاهش یافت و شهردار تهران هم دستور اکید داد که طرح ساماندهی دستفروشان ادامه یابد.

برخوردی با دستفروشان نداشتیم

فرمانده پلیس شهرداری تهران با بیان اینکه در مناطق مختلف تهران، ساماندهی دستفروشان انجام شده، گفت: در منطقه یک، از امامزاده تجریش تا میدان قدس، ساماندهی بساط گستری اجرا شده، همچنین در منطقه عبدل آباد (منطقه ۱۹) که بیش از ۴۰ سال دستفروشان در آن حضور داشتند، ساماندهی شدند. گروه خاصی آنجا بودند و از موقعیت خود به هیچ عنوان عقب نشینی نمی کردند که ساماندهی آنها کار خیلی سختی بود. مهم اینجاست که در اجرای طرح، هیچگونه اصطکاک و برخوردی با دستفروشان نداشتیم.

بیات ادامه داد: کشمکش و برخوردهایی که قبلا بود با تدابیری که اتخاذ شد، در این دوره وجود نداشت. پیش از ساماندهی، لیدرهای دستفروشان شناسایی و دستگیر شدند، برخی از این افراد از شهرهای اطراف به تهران آمده بودند و با قلدری می خواستند معابر شهر را به افرادی اجاره دهند که به «موزاییک فروش» مشهور شده بودند. اینها با حکم قضایی دستگیر شدند و تعداد خاصی از دستفروشان واقعی که باقی مانده بودند، شناسایی و ساماندهی شدند.

او در ادامه سخنانش گفت: شهروندان منطقه ۱۰ از معضل وانت بارهای دوره گرد رنج می برند. منطقه ۶ دارای مشکلات کتابفروشان در پیاده رو است که بعضا کتابهای مسئله دار می فروشند. برخی محلات دیگر با مشکل «کار فود» و اغذیه فروشان سیار روبرو هستند، به فراخور مشکلات هر منطقه، برای ساماندهی دستفروشان اقداماتی پیش بینی شده است.

سرقت مجسمه های تهران به کجا رسید؟

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سئوالی درباره سرقت مجسمه ها و تندیس های معابر و میادین تهران که در موارد متعدد انجام شده، گفت: ۴۴ مورد سرقت پایه های تبلیغاتی داشتیم که همه کشف و ضبط شد. سارقان شناسایی و دستگیر شدند. همچنین درباره سردیس مرحوم قیصر امین پور در منطقه ۲ که در وسط میدان قرار داشت و شهردار منطقه ۲ مجبور به جابجایی شده بودند. این سردیس در مکانی نصب شده بود که از دید دوربین محل خارج شده بودند، بنابراین نظارت دوربینی نداشتیم. نظارت فیزیکی هم قاعدتا امکان پذیر نبود. طبیعی است از موقعیت سواستفاده شود و سرقت انجام شد. فرد سارق و همدست او شناسایی شدند. دومین همدست این سارق در بومهن شناسایی شد و به سرقت هم اعتراف کرد.

او ادامه داد: برای جلوگیری و تکرار این موضوع پیش بینی لازم انجام شده است. دزدی مجسمه های قبلی که مربوط به سالهای قبل است و در سالهای اخیر، ما به صورت انفرادی یا سریالی، موردی نداشتیم. در آن روزگار من سمت کنونی را نداشتم و  جزییات را مطلع نیستم. گزارش اقدامات انجام شده را خدمت شهردار تهران تقدیم کردیم و او دستورات لازم را برای جلوگیری از سرقتها داد و تذکرات لازم به گشت های انضباطی و نگهبان ها داده شد.

سردار بیات در ادامه گفت: به نگهبان های شهرداری توضیح داده شده است اگر کسی برای جابجایی مجسمه ها مراجعه کرد، حکم ماموریت را کنترل کنند. اخیرا مورد سرقت جدیدی ندیده ایم چون عوامل همگی دستگیر شدند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین،تاریخ انتشار:154مهر1398،کد خبر:1307005،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
برید پشت پرده این افراد رو بررسی کنید. امکان نداره با چند نفر از داخل شهر شهرداری هم دست نباشند. فساد از بیرون امکان اجرا شدن نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین