پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۸۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
تغییر و تمرکزگرایی در ساختار شهرداری برای افزایش بهره‌وری در برنامه توسعه مورد نظر بوده، این در حالی است که شهرداری همچنان دست به توسعه نواحی می‌زند.

شعار سال: تغییر و تمرکزگرایی در ساختار شهرداری برای افزایش بهره‌وری در برنامه توسعه مورد نظر بوده، این در حالی است که شهرداری همچنان دست به توسعه نواحی می‌زند.
 لایحه اصلاح ساختار شهرداری برای کاهش بدنه فربه شهرداری در صحن شورا به تصویب رسید و بناست برخی معاونت‌ها با یکدیگر ادغام شوند این در حالی است که چندی پیش خبری مبنی بر تشکیل نواحی 5 و 6 در شهرداری منطقه 22 تهران در فضای مجازی منتشر شد. با این حال به نظر می‌رسد افزایش تعداد نواحی در شهرداری به افزایش نیرو و هزینه خواهد انجامید. از این رو این احتمال وجود دارد به هدف اصلی خود، که افزایش نظارت بر نواحی است، دست پیدا نکند چراکه راه‌اندازی بخشی دیگر در شهرداری تهران با 134 ناحیه، خود به افزایش هزینه و عدم تمرکز منجر خواهد شد.

محمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با روند افزایش نواحی در شهرداری تهران گفت: در بحث منطقه بندی و نواحی بندی همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم. منطقه ای 800 هزار نفر اما منطقه ای دیگر 300 هزار نفر جمعیت دارد. این نکات در برنامه در نظر گرفته شده اما بعید می‌دانم چیزی در رابطه با افزایش نواحی به تصویب رسیده باشد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در برنامه تکلیف کردیم، در منطقه بندی و ناحیه بندی ها بازنگری صورت بگیرد زیرا طبیعتا افزایش ناحیه بندی به فربه شدن شهرداری منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران عنوان کرد: در ساختار شهرداری به نوعی نارسایی و عدم انسجام در ساختار اداری، ستاد و سازمان‌ها داریم. اگر امروزه می‌بینیم که نیروی انسانی متورم شده و هزینه‌های شهرداری به گونه‌ای است که شهرداری را زمین‌گیر کرده، عمده آن مربوط به ساختار است.

میرلوحی در رابطه با وضعیت اصلاح ساختار شهرداری گفت: اخیرا اساس‌نامه ما تصویب شد و مراحل نهایی اش را طی کرده و برای سازمان‌ها به مرحله اجرا درآمده است. آخرین خبری که آقای حناچی برای اصلاح ساختار شهرداری عنوان کرد این است که لایحه‌ای آماده کرده اند و به زودی ارائه می شود که طبیعتا افزایش و کاهش نواحی هم در آن خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افزایش نواحی باید به تصویب شورای شهر برسد، گفت: چون بحث ساختار است علی القاعده باید به تصویب شورا شهر برسد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:16مهر1398،کد خبر:908259،www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
0
0
یکی می گه دو تا ناحیه باید به شهرداری منطقه 22 اضافه بشه ، یکی می گه این کار باعث فربه شده شهرداری می شه، واقعا خودتون می دونید دارید چکار می کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین