پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۹۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
عضو ارشد حزب اراده ملت گفت: لایحه بودجه سال 99 نشان می‌دهد دولت در کف خیابان حضور ندارد و با واقعیت‌ها و ابعاد مختلف زندگی مردم بیگانه است.

شعار سال : حسین زارع عضو ارشد حزب اراده ملت ، یکی از نقاط قوت لایحه بودجه 99 را شفافیت آن دانست و گفت:‌ اینکه امروز مردم می‌دانند هر نهاد و سازمان چه میزان از پول بیت المال ارتزاق می‌کند خود یک نکته مثبت و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس نقش خود را درباره لایحه بودجه به‌خوبی ایفا نکرده است، اظهار داشت: طبق سنوات گذشته هر زمان که لایحه بودجه ارائه می‌شد مرکز پژوهش‌ها کتابچه‌هایی با عنوان بودجه به زبان ساده را منتشر می‌کرد تا عموم مردم بتوانند به زبان ساده هزینه‌های دولت را بخوانند که متأسفانه در این دوره اجرا نشد.

زارع ادامه داد: توقع آن بود که پس از افزایش 300درصدی قیمت بنزین که مردم را بیش از پیش دچار فشارهای معیشتی فراوان کرد دولت نیز در کنار مردم این فشار اقتصادی را تحمل کند.

عضو حزب اراده ملت با بیان اینکه دولت مدعی است که لایحه بودجه را انبساطی، به‌معنای تزریق پول به جامعه و کمک به مردم بسته، اظهار داشت: این در حالی است که با در نظر گرفتن  تورم حدود 41 درصد و رشد 8 درصدی بودجه نسبت به سال قبل، به این نتیجه خواهیم رسید که این بودجه انقباضی، یعنی کاهش عرضه پول به جامعه بسته شده است.

زارع، بودجه انقباضی را مؤلفه‌ای برای فشار کم‌تر به دولت دانست و گفت: دولت تصمیم دارد حساب خود را با بدهکارانش نه با وجه نقد بلکه با اوراق مشارکت تسویه کند و این موضوع خسارت قابل توجهی به تولیدکنندگان و پیمانکاران وارد می‌کند.

وی، افزایش قابل توجه هزینه خدمات دولتی را از نکات قابل تامل و نگران کننده لایحه بودجه سال 99 دانست و گفت: تجربه نشان داده که وقتی هزینه خدمات از سوی دولت افزایش پیدا کند سایر هزینه‌های جاری مردم به طور مستقیم افزایش یافته و سفره مردم را کوچکتر می‌کند.

زارع ادامه داد: خود دولت آمار می‌دهد که تورم ۴۳ درصد است، اما میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان برای سال آینده ۱۵ درصد اعلام شده است. این میزان افزایش نه تنها خلاف قانون بلکه ظلم فاحش به مردم است.

وی با بیان اینکه کارشناسان اقتصادی بارها راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور را کاهش هزینه‌های جاری دولت دانسته‌اند، اظهار داشت: با این حال، در بودجه 99 هیچ صرفه جویی از جانب دولت مشاهده نمی‌شود. به زبان ساده دولت فشار اقتصادی موجود را به گردن مردم انداخته است. به طور مثال: بودجه دولت در سال ۱۳۹۸ بر اساس دو ردیف اختصاص یافته از ۱۲۴ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

عضو ارشد حزب اراده ملت افزود: از سویی دیگر هزینه‌های غیرضروری از ۷۰ میلیارد تومان به ۶۸ میلیارد تومان کاهش یافت که در مجموع نهاد ریاست‌جمهوری ۱۴۲ درصد افزایش بودجه داشته است. در موردی دیگر شاهد هستیم  بودجه شرکت‌های دولتی بیش از 75 درصد از کل بودجه را به خود اختصاص داده، اما سهم این شرکت‌ها از پرداخت مالیات حدود 3.5 درصد از کل بخش مالیات است.

زارع گفت: با کاهش 36 درصدی درآمدهای نفتی در لایحه بودجه 99 باید در درآمدهای مولد دولت تغییرات فراوانی صورت می‌گرفت به طوری که فشار آن به عموم مردم وارد نشود، اما به طور مثال بر حقوق‌های بالای 3میلیون تومان به صورت تساعدی مالیات وضع شده، اما از موسسات کنکور که خود گردش مالی برابر وزارت آموزش و پرورش دارند مالیاتی دریافت نمی‌شود.

عضو حزب اراده ملت افزود: انتظار این است نمایندگان مردم در خانه ملت هر ردیفی را در بودجه که فشار آن مستقیم بر مردم است را رد کنند و مانع تصویب آن شوند. این لایحه نشان می‌دهد دولت در کف خیابان حضور ندارد و با واقعیت‌ها و ابعاد مختلف زندگی مردم بیگانه است.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 10 دی 98 ، کد خبر : 13981008000574 ، farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
تجربه نشان داده که وقتی هزینه خدمات از سوی دولت افزایش پیدا کند سایر هزینه‌های جاری مردم به طور مستقیم افزایش یافته و سفره مردم را کوچکتر می‌کند.
ناشناس
Netherlands
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
جوری دولت مردها رفتار میکنن که آدم با خودش میگه اینا اصلا تو این مملکت زندگی میکنن یا نه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین