پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
قاضی فدرال آمریکایی حکم داده که هیلاری کلینتون باید کتبا به سوالات درباره استفاده از ایمیل‌‌های شخصی در زمان وزارت خارجه که محتوای محرمانه داشتند، توضیح دهد.

شعار سال: در حالی که جنجال جمهوری‌خواهان درباره تبادل اطلاعات محرمانه توسط «هیلاری کلینتون» در زمان تصدی وزارت خارجه و استفاده او از ایمیل شخصی ادامه دارد، یک قاضی فدرال تاکید کرده که او باید به سوالات در این خصوص توضیح دهد.

قاضی فدرال دادگاه بخش کلمبیا روز جمعه حکمی صادر کرده و در قضیه ماجرای جنجالی ایمیل‌های هیلاری کلینتون به نفع یک گروه محافظه‌کار و جمهوری‌خواه رای داده است.

به نوشته سایت شبکهاسکای نیوز،‌گروه موسوم به «جادیشال واچ» (Judicial Watch) تا 14 اکتبر برای ارائه سوالات خود در خصوص ماجرای ایمیل‌ها وقت دارد. بر اساس حکم«امت گائل سولیوان»،وزیر خارجه سابق آمریکا باید تا 30 روز پس از آن، کتبا به سوالات پاسخ دهد.

به دنبال فشار جمهوری‌خواهان درباره ماجرای ایمیل‌های کلینتون، کنگره آمریکا تحقیق درباره این موضوع را کلید زد و حتی وزیر خارجه سابق برای شهادت و توضیح در این باره در کنگره حضور یافت.

اف‌بی‌آی آمریکا هم در این باره تحقیقاتی صورت داد. رئیس اف‌بی‌آی گفت کلینتون و دستیارانش در انتقال پیام‌های محرمانه «بسیار سهل‌انگار» بوده‌اند.

«جیمز کامی» اعلام کرد از بین 30 هزار ایمیلی که مورد بررسی قرار گرفته، 110 مورد حاوی اطلاعات محرمانه بوده‌اند. به گفته او، این احتمال وجود دارد که هکرها از طریق ایمیل‌های کلینتون به برخی اطلاعات طبقه‌بندی شده دسترسی پیدا کرده باشند.

وی با این حال گفت به عقیده اف‌بی‌آی «هیچ اتهامی» نباید به کلینتون وارد شود و او نباید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 30 مرداد 95 ، کد مطلب: 13950530000943: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین