پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷
دادستان کل آمریکا در مصاحبه‌ای عنوان کرد: دونالد ترامپ هرگز از من نخواسته در قبال یک پرونده کیفری کاری را انجام دهم، اما باید دست از توییت زدن درباره وزارت دادگستری بردارد چون توییت‌های او انجام شغل من را غیرممکن می‌سازد.

شعار سال: این اظهارات ویلیام بار، دادستان کل آمریکا که در مصاحبه با ای بی سی نیوز مطرح شد یکی از معدود موارد حاکی از وجود اختلاف نظر بین وی و دونالد ترامپ محسوب می‌شود.

این اظهار نظر همچنین مشابه صحبت‌های حامیان دونالد ترامپ در کنگره آمریکا است که می‌گویند از رییس جمهور حمایت می‌کنند اما دوست دارند او توییت‌هایش را کم کند.

ویلیام بار در مصاحبه خود گفت: فکر می‌کنم زمان آن رسیده که دونالد ترامپ توییت فرستادن درباره وزارت دادگستری و پرونده‌های کیفری آن را متوقف کند.

ویلیام بار در پاسخ به این‌که آیا برای تبعات انتقاد از رییس جمهوری آمریکا آمادگی دارد، گفت: البته. زیرا شغل من اداره وزارت دادگستری و اتخاذ تصمیمات برپایه چیزی که انجامش را درست می‌دانند است.

وی افزود: من تحت تاثیر قلدری یا اعمال نفوذ هیچ کسی چه کنگره و چه یک سرمقاله روزنامه و یا خود رییس جمهور قرار نمی‌گیرم. من قرار است چیزی که درست است انجام دهم و شما می‌دانید که من نمی‌توانم کارم را در اینجا همراه با تصویرهای مداومی در پس زمینه که من را زیرسوال می‌برند انجام دهم.

ویلیام بار در پاسخ به این‌که آیا با توییت‌های رییس جمهور آمریکا مشکل دارد؟ پاسخ داد: بله. من البته با برخی از این توییت‌ها مشکل دارم و همان‌طور که در جلسه استعماع گفتم فکر می‌کنم نقش اساسی یک دادستان کل این است که فرآیند اعمال قانون و فرآیند کیفری را از اشتباه مصون نگه دارد تا اطمینان حاصل کند که هیچ مداخله سیاسی در آن اعمال نمی‌شود و من این کار را انجام دادم و انجام خواهم داد. من خوشحال هستم که بگویم در حقیقت رییس جمهور آمریکا تاکنون از من تقاضا نکرده که کاری را در یک پرونده کشوری انجام دهم.

ویلیام بار به ای بی سی گفت، اگر دونالد ترامپ بخواهد که او از قدرت‌اش در وزارت دادگستری برای مقاصد سیاسی استفاده کند او اعتراض خواهد کرد.

او ادامه داد: اگر دونالد ترامپ به من بگوید درباره یک نفر تحقیقات انجام دهم صرفا به این خاطر که او یک مخالف سیاسی است، پس شخص دادستان کل نباید این کار را کند و این کار را انجام نخواهم داد.

ویلیام بار در پاسخ به این‌که آیا فکر می‌کند رییس جمهوری آمریکا به انتقادهای او به توییت‌هایش واکنش نشان می‌دهد گفت: من امیدوارم که واکنش نشان دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 25 بهمن  98، کد مطلب: 529714: www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
چیپ ترین رئیس جمهور دنیا ترامپ واقعا بیشتر بچه بازی در میاره تا مدیریت کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین