پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
خبری که از تخریب مجسمه فردوسی در شهر قزوین توسط فضای مجازی و رسانه‌های کشور منتشر شد بود حاشیه‌هایی را به وجود آورد.

شعار سال:اولین خبرها مربوط به اینستاگرام است که عکس و فیلم‌هایی از تخریب مجسمه فردوسی در آن منتشر شد. که تعدادی از کابران فضای مجازی آن را ضد ایرانی و… خوانند.

در توییتر نیز تعدادی از کاربران با انتقاد به تخریب این مجسمه در آستانه‌ی سالروز بزرگداشت فردوسی به این اقدام اعتراض کردند.

اولین رسانه ای که این خبر را منتشر کرد سایت برترین‌ها بود. این سایت در ساعت ۱۹ روز ۱۷ اردیبشهت با انتشار عکس‌های فضای مجازی با «ضد ملی» خواندن این اقدام در خبری کوتاه نوشت:

«تندیس فردوسی در قزوین در آستانه ۲۵ اردیبهشت و روز بزرگداشت فردوسی به دلایل نامشخص نابود شد.به راستی چه کسی پاسخگوست و این حرکت ضد ملی با چه رویکردی صورت گرفته است؟

این در حالی بود که ایسنا چند ساعت قبل یعنی در ساعت ۱۴ در خبری با سخنگوی شورای شهر قزوین  مصاحبه کرده بود و در آن خبر توضیح داده شده بود این مجسمه تخریب نشده و فقط برای بهبود فضای پارک قرار است به نقطه‌ی دیگری منتقل شود.

پس از سایت برترین‌ها سایت بهارنیوز به نقل از برترین ها و سایت های جماران، الف، تابناک، هفت صبح و خبرگزاری خبرآنلاین با استناد به عکس های فضای مجازی این خبر را بدون اشاره ای به مصاحبه‌ی سخنگوی شورای شهر قزوین منتشر کردند.

پیش از این هم در مواردی چون فوت افراد معروف رسانه‌ها دچار چنین اشتباهاتی شده بودند.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری انصاف نیوز ، تاریخ 18 اردیبهشت 1399، کد خبر:230941،www.ensafnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین