پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
دولت عربستان با حذف ممنوعیت سفر‌های داخلی، اجازه برگزاری نماز جمعه و جماعات در مساجد، بازگشایی مراکز دولتی و خصوصی و مجاز شدن فعالیت‌های اقتصادی و تجاری، تلاش دارد کشور را به تدریج به زندگی طبیعی -که بر اثر شیوع ویروس کرونا مختل شده بود - بازگرداند.
شعار سال: عربستان سعودی سه شنبه جزئیات برنامه خود برای بازگشت تدریجی زندگی به حالت طبیعی پس از گذشت نزدیک به سه ماه تعطیلی از جمله کار ادارات دولتی، بازگشایی مساجد و مجوز سفر مجدد را اعلام کرد.

در این بیانیه که توسط خبرگزاری عربستان (واس) منتشر شده آمده است؛ ممنوعیت سفر‌های داخلی، برگزاری نماز در مساجد و رفتن به محل کار در بخش‌های دولتی و خصوصی نیز از ۳۱ ماه می (۱۱ خرداد) لغو می‌شود.

اما در مورد شهر مکه، تغییر زمان قرنطینه از ۳ بعداز ظهر تا ۶ صبح تنظیم شده است و از ۲۱ ژوئن (۱ تیر) به مساجد اجازه برگزاری نماز داده می‌شود.

بر اساس برنامه جدید که بین روز‌های پنجشنبه و شنبه هفته بعد اجرا می‌شود، در همه مناطق این کشور به جز مکه از ساعت ۶ صبح تا ۸ عصر اجازه تردد داده می‌شود و در زمان‌هایی که حمل و نقل ممنوع است با خودرو‌های خاص اجازه تردد بین مناطق و شهر‌ها داده می‌شود.

در این سه روز (پنجشنبه تا شنبه) فعالیت‌هایی که در تصمیمات قبلی مستثنی شده بودند نیز مجاز خواهند بود و به برخی از فعالیت‌های اقتصادی، تجاری اجازه بازگشایی و کار داده می‌شود و در این زمان به مناطقی که شامل فروشگاه‌های عمده فروشی و خرده فروشی و مراکز تجاری هستند، اجازه فعالیت داده می‌شود.

در این برنامه‌های جدید که زیر نظر وزارت کشور برگزار می‌شود، فعالیت سالن‌های زیبایی و آرایشی، باشگاه‌های ورزشی و بهداشتی، مراکز تفریحی و سینما‌ها و سایر فعالیت‌هایی که از سوی دستگاه‌های ذیربط مشخص شده است به دلیل اینکه فاصله اجتماعی در آن‌ها رعایت نمی‌شود، همچنان ممنوع شده است.

کلیه فعالیت‌های استثنا شده همچنان با بر اساس تصمیمات قبلی کار خود را ادامه می‌دهند ضمن اینکه اجازه داده می‌شود در کلیه مساجد در نظر گرفته شده به جز مساجد شهر مکه با تعهد به انجام اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه نماز جمعه و جماعت را برگزار کنند.

این تصمیمات همچنین لغو عدم حضور در وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی و بازگشت به فعالیت‌های دفتری خود مطابق با کنترل‌های تعیین شده از سوی وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی با هماهنگی وزارت بهداشت و مقامات ذیربط را شامل می‌شود.

این بیانیه همچنین اضافه کرد بر اساس تصمیم دولت، تعلیق پرواز‌های داخلی با رعایت نکات احتیاطی و اقدامات پیشگیرانه تعیین شده توسط اداره کل هواپیمایی کشوری با هماهنگی وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های ذیربط لغو خواهد شد.

اما تعلیق عمره و پرواز‌های بین المللی همچنان پابرجاست.

بر اساس برنامه اعلام شده، عربستان سعودی همچنان انجام عمره و زیارت از اماکن متبرکه را به حالت تعلیق درآورده است و تا اطلاع ثانوی مجوز صدور برای انجام پرواز‌های بین‌المللی صادر نخواهد کرد.

کویت

همچنین تلویزیون کویت گزارش داد که دولت این کشور تصمیم گرفته است که قرنطینه عمومی که پیش از این از ۱۰ تا ۳۰ ماه می (۱۰ خرداد) برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شده بود را تمدید نکند.

این شبکه به نقل از " انس الصالح " افزود: قرنطینه عمومی جای خود را به قرنطیه جزئی خواهد داد و به تدریج از شدت منع تردد کاسته خواهد شد تا زندگی در کویت به حالت طبیعی خود بازگردد.

وی که پس از جلسه هیات دولت کویت سخن می‌گفت با بیان اینکه مقامات تصمیم گرفتند که ممنوعیت عمومی را گسترش ندهیم بنابراین به سمت ممنوعیت جزئی پیش خواهیم رفت، افزود: تیم‌های فنی اکنون در حال تلاش برای توسعه آخرین بررسی‌های خود برای بازگشت زندگی به حالت عادی با در نظر گرفتن قوانین بهداشتی هستند.

به گفته وزیر کشور کویت، دولت این کشور روز پنجشنبه هفته جاری جزئیات تصمیم‌هایی که در خصوص قرنطینه جزئی در این کشور اتخاذ می‌کند را اعلام خواهد کرد.

سوریه
خبرگزاری سوریه (سانا) روز سوریه گزارش داد که بر اساس تصمیم دولت این کشور منع رفت و آمد شبانه روزی از امروز (سه شنبه) به طور کامل لغو و امکان حمل و نق عمومی بین استان‌های این کشور فراهم می‌شود ضمن اینکه مغازه‌ها و بازار‌های تجاری در طول تابستان اجازه دارند از ساعت ۸ تا ۱۹ محل کسب خود را باز کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 6 خرداد 1399، کد خبر: 83800106، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین