پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۸۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
عضو هیات رییسه و کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: فرایند صدور پروانه دارای اشکالات متعدد است و انواع موازی کاری‌ها و اقدامات غیر ضروری در این فرایند طی می‌شود. مقاومت شهرداری برای ارسال این لایحه را درک نمی‌کنم.
شعار سال: علی اعطا، عضو هیات رییسه و کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جریان دویست و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری نسبت به تاخیر در ارسال لایحه فرایند صدور پروانه عملیات ساختمانی و گواهی‌های ساختمانی از سوی شهرداری تهران گفت: این طرح در تاریخ سی ام تیر ماه سال ١٣٩٨ در شورای شهر تهران به تصویب رسیده و طبق این مصوبه شهرداری باید لایحه را ظرف مدت ٢ ماه به شورا ارسال می‌کرد.

او با بیان اینکه از سوی شورای شهر تهران پیگیری‌های متعددی انجام شده، اما این مصوبه هنوز عملیاتی نشده است، اضافه کرد: براساس ماده ۵٩ قانون «رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» شهرداری‌ها مکلفند حداکثر ظرف مدت یک هفته پس از پرداخت نقدی یا تعیین تکلیف نحوه پرداخت عوارض به صورت نسیه نسبت به صدور و تحویل پروانه ساختمان متقاضی اقدام کنند. در واقع این قانون خواهان تسریع امور در این باره است.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر افرادی که قصد دریافت پروانه ساختمانی دارند بعضاً طول مدت دریافت پروانه به اندازه مدت ساخت ساختمان زمان می‌برد، افزود: این به معنی خواب سرمایه و زیان سرمایه گذار و شهرداری است.

اعطا ادامه داد: از سوی دیگر شهرداری برای کسب درآمد به سوی بحث خط آسمان می‌رود، چرا صدور فرایند تسریع نمی‌شود؟ این طرح یک سال پیش مطرح شده تا با ارایه این لایحه از سوی شهرداری فرایند صدور پروانه در شورای شهر اصلاح شود.

او با بیان اینکه فرایند صدور پروانه دارای اشکالات متعدد است، گفت: انواع موازی کاری‌ها و اقدامات غیر ضروری در این فرایند طی می‌شود. مقاومت شهرداری برای ارسال این لایحه را درک نمی‌کنم.

اعطا نسبت به این موضوع تذکر جدی داد و گفت: این موضوع را دنبال خواهم کرد و اگر این لایحه به شورا ارسال نشود حتما از سایر ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 11 خرداد 1399، کد خبر: 1008994، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین