پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۸۵۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۷
گلایه دانشجویان دانشگاه شریف از نحوه تعامل مسئولین دانشگاه با دانشجویان در شرایط حال حاضر دانشگاه را در متن پیش رو می خوانید.
شعار سال: شرایطی که کرونا بر آموزش دانشگاه شریف تحمیل کرد، برنامه‌های کلاس‌های نظری و عملی را حسابی به‌هم ریخت و دانشجوها را هم در یک بلاتکلیفی اضطراب‌آور فرو  برد. در این شرایط هرجا تعامل مناسب بین مسئولین تصمیم‌گیرنده و دانشجوها و درک شرایط یکدیگر شکل گرفت، این بلاتکلیفی و اضطراب هم کاهش پیدا کرد و رضایت طرف‌های مختلف هم افزایش یافت.

بچه‌های دانشکده شیمی که قبل از کرونا هم دل خوشی از تعامل با مسئولان دانشکده‌شان نداشتند، بعد از کرونا دیگر اوضاع‌شان قوز بالای قوز شده است. بعد از گذشت ۴ ماه از شروع ترم و بی‌اطلاعی دانشجوها از وضعیت برگزاری آزمایشگاه‌ها در ترم جاری، در نهایت هفته گذشته آموزش دانشکده لیست ۳۴نفره‌ای از دانشجوهایی که تا پایان ترم پاییز بیش از ۱۰۷ واحد پاس کرده بودند منتشر کرد و از آنها خواسته شد تا با آموزش دانشکده تماس بگیرند و به این سوال پاسخ دهند که در صورت برگزاری حضوری آزمایشگاه نیازی به خوابگاه دارند یا خیر؟

در مرحله بعد نیز لیست ۲۰نفره‌ای از دانشجوهایی که تا پایان تابستان فارغ‌التحصیل می‌شوند، منتشر شد تا آمادگی حضور یک‌ماهه در آزمایشگاه‌هایشان را داشته باشند. تصمیم‌گیری برای برگزاری واحد آزمایشگاه سایر دانشجوها در ترم آینده نیز به گفته مسئولان دانشکده هنوز در جریان است. در این اطلاعیه در حالی به درخواست دانشجوها اشاره شده که دو ماه پیش در جلسه‌ای که به همت انجمن علمی دانشکده و تنها برای دانشجوهای ورودی ۹۸ برگزار شده بود، بقیه دانشجوها هم شرکت کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت‌شان شدند اما هیچ‌کدام‌شان تمایلی به حضوری‌شدن آزمایشگاه‌ها و موکول‌شدن‌شان به ترم آینده نشان ندادند.
 
در شرایط فعلی شیوع کرونا در کشور، سایر دانشکده‌ها به برگزاری مجازی آزمایشگاه‌ها رضایت داده‌اند، حتی دانشکده فیزیک نیز با وجود اصرار به برگزاری حضوری، در نهایت آزمایشگاه‌ها را برای دانشجوهای ورودی ۹۷ و ۹۸ حذف کرده و برای سایر دانشجوها به برگزاری مجازی بسنده کرد اما دانشکده شیمی اصرار بر برگزاری تمامی آزمایشگاه‌ها به صورت حضوری در ترم آینده دارد. این در حالی‌ست که وضعیت بیماری در کشور رو به صعود است و وزارت علوم از آموزش مجازی در ترم آینده حرف می‌زند.
 
این را هم اضافه کنید که تعداد آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی زیاد است و تأخیر در سپری کردن حتی یک آزمایشگاه باعث چند ترم سنوات برای دانشجوها می‌شود. همچنین با وجود کارآموزی برخی از دانشجوهای ترم ۹ در ترم پاییز، امکان حضور در تعداد زیادی آزمایشگاه بعید به نظر می‌رسد.
 
از سوی دیگر درخواست بیش از ۱۰۰ نفر از بچه‌های شیمی برای برگزاری جلسه و پاسخگویی مسئولین دانشکده، به بهانه امتحانات پایان‌ترم مقبول نیفتاده و تنها وعده این بوده که جلسه‌ای پیش از ترم آینده تشکیل شود.
 

پایگاه خبری - تحلیلی شعارسال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین