پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۱۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
کی به کیه، هر آماری دادی که دادی، چه کسی راست آزمائی می‌کنه و.. یک روز بعد از لغو طرح ترافیک، مدیرعامل بهره برداری مترو می‌گه مسافران مترو بیشتر شده اند، امروز شهردار اندر حکایت تجارب سایر کشور‌ها و محدودیت‌های حمل و نقلی مقابله با کرونا حرف می‌زنه و .... بخدا بازی با جان مردم برای تامین مخارج شهرداری، جای خجالت داره. شهرداری تهران از کدوم سامانه حمل و نقل عمومی حرف می‌زنه؟ از کدوم رعایت پروتکل صحبت به میون میاد؟ خاک بر سر هرچی سرفصل درآمدی ناپایدار شهرداری از شهر فروشی گرفته تا ماده ۱۰۰ و طرح ترافیک. بستن عوارض سالیانه ۳۰۰-۵۰۰ هزار تومان به تمامی خودرو‌های پلاک تهران در سال، شرف راه اندازی این جور بازی‌ها رو داره. آقای حناچی، از فرهیخته ای، چون شما بعیده.
  شعار سال: پیروز حناچی  به تشرح تصمیمات پشت پرده اجرا یا لغو طرح ترافیک در تهران پرداخت و گفت: ما در اواخر سال گذشته و از اسفندماه به صورت داوطلبانه و دوران اوج کرونا طرح ترافیک را در شورای ترافیک تهران برداشتیم. بعدها که می‌خواستیم برقرار کنیم در ستاد کرونا مطرح شد و آنها گفتند چون این کار به دستور ما نبوده در شورای ترافیک می توانید انجام دهید.
 
وی ادامه داد: بر خلاف شهرستان‌ها در تهران رییس شورای ترافیک تهران بر عهده شهردار تهران است و در شورا هم این مساله مطرح و مقرر شد که این کار انجام شود، اما به دلیل اینکه دوستان در استانداری تهران در این رابطه مصاحبه کرده بودند، ما به احترام حرف دوستان این مساله را به مدت یک هفته تعویق انداختیم.
 
شهردار تهران با بیان اینکه طرح ترافیک در تهران با یک تلفن ملغی نشد، تصریح کرد: در هفته اخیر به مدت یک هفته این مساله را لغو کردیم و با توجه به افزایش آمار مبتلایان و متوفیان مبتلا به کرونا گزارشی در این خصوص ارائه شد که نتیجه لغو طرح ترافیک باعث افزایش سفر‌های درون شهری غیرضروری می‌شود.
 
وی ادامه داد: ما در شهرداری تهران تقاضای سفر را سفارش نمی‌دهیم و ما بازه سفر را مدیریت می‌کنیم و تقاضای سفر را در جای دیگر شکل پیدا می‌کند، علی ای‌حال در کمیته مربوط به ستاد ملی مقابله با کرونا این مساله مطرح شد و چند پیشنهاد در این خصوص ارائه شد.
 
شهردار تهران خاطرنشان کرد: اول اینکه تعداد دورکاری اداری از سی درصد موجود به پنجاه درصد افزایش پیدا کند که این مساله قبلا تا سی درصد مصوب شده بود هرچند که این مساله هم تبعاتی دارد چراکه وقتی ادارات تعطیلی می‌شوند ممکن است سفر‌های بین شهری افزایش پیدا کند، در نتیجه ستاد ملی مقابله با کرونا با این پیشنهاد موافقت نکرد.
 
وی ادامه داد: در نتیجه به مقرر شد که اگر این طرح مورد موافقت قرار نگرفت، طرح ترافیک به مدت یک هفته معلق شد و تاثیرات آن را از جهت ترافیک، آلودگی هوا، طول مسیر‌های ترافیکی مورد بررسی قرار دهیم که این کار در حال انجام است.
 
شهردار تهران خاطرنشان کرد: مطالعات ما نشان می‌دهد که در اکثر کشور‌های دنیا نه تنها طرح ترافیک ملغی نکردند بلکه شدت و حدت آن را افزایش دادند به این معنی که هم هزینه‌هاش را افزایش دادند و هم خیلی سختگیرانه‌تر به اجرا درآوردند و در کنار آن مردم را به استفاده مسیر‌های دوچرخه و پیاده‌رو‌ها توصیه کردند و این مساله در دستور توصیه خود قرار دادند.
 
وی ادامه داد: این توصیه‌ای بود که سازمان بهداشت جهانی هم بر این مساله در شرایط کرونا به همه کشور‌ها توصیه کرده است.
 
حناچی در پاسخ به سوالی در خصوص ارائه تسهیلات به کادر درمانی درگیر با کرونا از سوی شهرداری تهران پاسخ داد و گفت: اکنون که طرح ترافیک در تهران لغو است و برای هیچ‌کس چنین مساله‌ای پیش‌بینی نشده است، اما به طور کلی برای پرستاران و پزشکان بودجه خاصی برای این مساله تعلق پیدا نمی‌کند بلکه برای آنان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است که از طریق وزارت بهداشت به آنان این مساله اختصاص پیدا می‌کند و من می‌توانم آمار دقیق این مساله به شما اطلاع بدهم.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان   ،تاریخ انتشار:  13  مرداد 1399،کدخبر: 643348 ،www.mizanonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین