پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
روز به روز بر ابهام و جنبه‌های غیر شفاف طرحی مسئله دار بنام طرح ترافیک افزوده می‌شود. توضیحات سلیقه‌ای یا کارشناسانه برخی از مدیران مرتبط هم باعث پیچیده‌تر شدن داستان و افزایش سوالات و شائبه‌ها شده است. فرمایشات مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو، صحبت‌های فلان عضو شورای شهر تهران و اخیرا هم فرمایشات رئیس پلیس راهور تهران؟ شما را به خواندن متن، دعوت می‌کنیم.
شعار سال: هنوز یک روز از لغو اخیر طرح ترافیک با دستور ستاد کرونا نگذشته بود که شاهد انتشار اخبار انواع بلا و بلیه زمینی و آسمانی بودیم. مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو اعلام می‌کند که تعداد مسافران بیشتر هم شده، اتوبوسرانی آمار دیگری می‌دهد، عضوی از اعضای شورای شهر خبر از افزایش آلودگی هوا و میزان ترافیک می‌دهد و.... . کم مانده که خبر زلزله ۷ ریشتری تهران و فوران آتشفشان دماوند و ارتباطش با طرح ترافیک را بشنویم.  

تهدید‌های علنی و غیر علنی هم مزید علت است. عضو شورای شهر می‌گوید، اگر طرح ترافیک برنگردد، اثراتش را بعدا می‌بینید؟
معلوم نیست به کدام اثر اشاره دارد، هرچند به راحتی می‌توان حدس زد که منظورش چیست؟ راستی با وجود کمبود بودجه، علت اولویت قائل شدن به توسعه مسیر‌های ویژه دوچرخه سواری و تهیه دوچرخه و پیمان با شرکت‌های خاص چیست؟

در ادامه دوره زمانی لغو طرح ترافیک، داستان و توجیه رفت و آمد‌های غیر ضروری مطرح شد. رفت و آمدهائی از شهروندان که گویا مرجع تشخیص ضروری یا غیر ضروری بودن آن، مدیران مرتبط با طرح ترافیک هستند؟.. اما امروز هم آمار جالبی دریافت کردیم.

رئیس پلیس راهور تهران بیان نموده که در مدت عدم اجرای طرح، تصادفات شهر تهران ۱۲ درصد و ترافیک ۴۱ درصد افزایش پیدا کرد. براساس آمار شرکت واحد، حضور در اتوبوس‌ها نیز کم نشده است.

نکته جالب اینکه، برخی از کارشناسان در خیلی از این بیانات و ادعا‌ها، همچنین در آمار‌های ارایه شده و دلسوزی‌های ساختگی و غیر ساختگی مطرح شده برای شهروندان، تشکیک دارند.

برخی از کارشناسان و رسانه‌ها از ترافیک‌های ساختگی صحبت کرده اند (از عدم تنظیم چراغ قرمز گرفته تا گلوگاه سازی تقاطی). دریغ از یک توضیح و تشریح داستان توسط مقامات مرتبط. حد اعلای ارایه توضیحات و شفاف کردن شائبه ایجاد شده، تکذیب آن بود.
برخی از کارشناسان درخواست شفاف سازی میزان دقیق و سرفصل‌های هزینه کرد درآمد طرح ترافیک در ۵ سال اخیر را داشته اند. شما اگر از اتاق خالی با پنجره دو جداره، صدا شنیدید، ما هم توضیحات دریافت کردیم.

برخی از کارشناسان خواهان توضیح در خصوص شیوه اندازه گیری میزان ترافیک و سرعت متوسط جریان ترافیک آنهم بطور روزانه در شریان‌های مختلف شهری شده اند. اگر شنیدید، ما را هم بی خبر نگذارید؟

تعدادی از کارشناسان درخواست شفاف سازی شیوه اندازه گیری تعداد سفر‌های شهری (اتوبوس و مترو) شده اند. بیان داشته اند که اگر مبنا بر اساس بلیت است، ضریب خطای احتمالی چقدر بوده و چطور کاهش یا افزایش تعداد بلیط فروخته شده را می‌توان به تعداد سفر‌های غیر ضروری یا استفاده بیشتر مردم از اتوبوس مرتبط دانست؟ زحمت نکشید، ما هم چیزی نشنیده ایم و به احتمال بالا نخواهیم شنید و...

دیگر از سامانه ثبت نام خبرنگاری طرح ترافیک و ..، چیزی نمی‌گوئیم که مایه سرافکندگی مدیران عزیز شهرداری خواهد شد (اگر هم مایل به دانستن ماجرا‌ها هستند، با ما در ارتباط باشند).

در خصوص طرح ترافیک خودرو‌های شخصی مدیران شهری و شهرداری نیز، بررسی را به خود خوانندگان واگذار می‌کنیم. روش بررسی هم بسیار ساده است. کد ملی مدیران شهری، همسر و فرزندان (زیر و بالای ۱۸ سال) را لیست کنید و با لیست شهروندانی که طرح ترافیک دریافت نموده مقایسه کنید. مسلما خروجی‌های بدست آمده جالب توجه خواهد بود.

منتظر انتشار توضیحات کلیه ذی نفعان و ذی مدخلان هستیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین