پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۶۵۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
محمد رستگاری گفت: اجرا یا عدم اجرای طرح ترافیک تاثیر چندانی بر کاهش یا افزایش آلودگی هوا ندارد چرا که این طرحِ مدیریتی بیش از اینکه محیط زیستی باشد، ترافیکی است.

شعار سال: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور بحث‌های فراوانی درخصوص اجرا یا عدم اجرای طرح ترافیک وجود داشته است به طوری که چندماهی طرح ترافیک برداشته و مجددا اجرا شد و حال بار دیگر برداشته شده و قرار است از ابتدای شهریورماه مجددا اجرا شود.

محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران درخصوص ارتباط آلودگی هوا با اجرای طرح ترافیک گفت: طرح ترافیک یکی از طرح‌های مدیریتی است که تاحدودی با کیفیت هوا ارتباط دارد، اما تاثیر آن اینگونه نیست که بگوییم اگر طرح ترافیک اجرا شود، آلودگی کاهش پیدا می‌کند، چون بیشتر از اینکه یک طرح محیط زیستی باشد یک طرح ترافیکی است که شامل خودرو‌های سواری می‌شود.

او افزود: اصل آلودگی هوای تهران، خودرو‌های سنگین، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌ها هستند و طرح ترافیک بیشتر محدود به خودرو‌های سواری است که تاثیر آنچنانی بر آلودگی هوا ندارند.

رستگاری تصریح کرد: به طور کلی تصمیم گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا بر هر تصمیمی ارجحیت دارد و تمام دستگاه‌ها باید آن را اجرا کنند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست درخصوص پیش بینی آلودگی هوا در فصل پاییز گفت: امسال تعداد روز‌های ناسالم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می‌کند، اما این به آن معنی نیست که هوا آلوده‌تر می‌شود بلکه به این دلیل است که استاندارد‌های شاخص کیفیت هوا نسبت به سال گذشته تغییر کرده و سخت گیرانه‌تر شده است.

او اظهار کرد: در حال حاضر منتظر هستیم، پارامتر‌های هواشناسی به دست ما برسد تا بتوانیم برای طولانی مدت برنامه ریزی کنیم.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزار برنا، تاریخ انتشار 31 مرداد    99، کد خبر:   1046596، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین