پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
سرپرست وزارت صمت معتقد است که خودرو سازان هنوز زیان ده هستند و قیمت تمام شده برای آنها از قیمت فروش بیشتر است. باید از آقای سرپرست پرسید چرا؟ اگر نمی داند زانوی ادب زمین زده، می گوئیم تا ان شاالله ایشان بیاموزند.
شعار سال:زیان خودرو ساز و خودرو سازی در ایران ، یقینا ریشه در فساد صد در صدی دارد. مدیریت منابع انسانی نامناسب ( نیروی کار زیاده از حد، عدم بهره وری نیروی انسانی، مدیریت نامناسب فنی ، کم توجهی به جذب متخصصان کلیدی و ... ) ، ضعف در استفاده از فناوری های روزآمد ( بخش زیادی وابسته به سو مدیریت و بخش دیگری وابسته به تحریم) ، فعالیت غیر شفاف و تسهیل فساد مالی پوشیده ( شرکت در شرکت سازی، غیر شفاف بودگی مناسبت ها و تعاملات مالی ، وجود تعارض منافع آشکار و ... ) ، ضعف نظارت مسلم نهادهای بازرسی و نظارتی حاکم بر فعالیت های این نوع شرکت ها و .... باعث شده ، تا با تولید کم کیفیت دارای نرخ بالای محصول تمام شده مواجه باشیم. لطفا از اسم خودکفائی ، تولید ملی ، اقتصاد غیر نفتی ، صادرات و تولیدات دانش بنیان ، صنایع مادر ، بومی سازی ، صنایع اشتغال زا و .....، برای این نوع دکانداری استفاده نکنید. مجازات ادعا کنندگان تولید موتور ملی تحقق نیافته چیست؟ مجازات وارد کنندگان قطعات یدکی به اسم یدکی ساز داخلی چیست؟ مجازات تولید خودرو در فرآیند کثیف قابل اثبات چیست؟ مجازات ادعا کنندگان به تولید تمام و کمال بومی قطعات خودرو چیست؟ مجازات مافیای ممانعت کننده از ورود اندیشمندان داخلی و فعالیت برخی از دانش بنیادها در حوزه خودرو با انحصار ایجاد کرده، چیست؟ راستی چه خبر از ساخت کاتالیست داخلی ؟ چه خبر از ساخت ترمز ABS داخلی؟ چه خبر از ساخت کامپیوتر خودرو و ...... . اصلا اینها را  ولش کنید، چه خبر از ساخت قفل خودرو و تامین حداقل ایمنی ها ؟

آقای وزیر، شما هم بهتر است از حمایت نابجا از این قشر دست بردارید، ساختنی و درست شدنی بودند، بعد از 30 سال حمایت همه جانبه ، باید شاهد تحولات معنادار در این صنعت می بودیم. اگر پول حمایت از خودروساز داخلی را بز می خریدیم و دامداری می کردیم، صادر کننده خاص گوشت در منطقه بودیم. اما نکته آخر اینکه، علت این سطح از ناکارآمدی را در مشخص نبودن وضعیت مالکیت و مدیریت دولت در این حوزه جستجو کنید. خودرو را با افزایش نظارت و اخذ تعهدات لازم برای فعالیت در راستای منافع ملی، به بخش خصوصی بسپارید و نتیجه تغییرات و تحولات را ببینید.

تعداد بازدید : 11

اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین