پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۲۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
رئیس امور تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه از تخصیص اعتبار 35 میلیارد ریالی برای تکمیل ساختمان جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور طی دو سال گذشته خبر داد.

شعارسال: بهزاد قرهیاضی در مراسم بازدید دکتر نوبخت از ساختمان جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور اظهار کرد: برای افزایش یک درصدی بودجه تحقیقاتی از تولید ناخالص داخلی، مکانیزمی در جدول 14 قانون بودجه تدارک دیده شده که بتوانیم از مجموعه اعتبارات عمومی، به گونهای استفاده کنیم که این سهم افزایش یابد.

رئیس امور تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه افزود: جدول 14 قانون بودجه با 7 هزار میلیارد تومان اعتبار در نیمه دوم سال جاری عملیاتی می‌شود و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در جهت تضمین نوآوری، شکوفایی و توسعه علمی کشور در اختیار دانشگاهها، واحدهای پژوهشی و واحدهای فناوری کشور قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد:دولت با وجود مضیقههای مالی توجه به آینده، توسعه کشور مطابق با الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت، هرگز از نظر دولت تدبیر و امید دور نبوده است.

قرهیاضی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، اعتبار تملک داراییهای سرمایهای واحدهای پژوهشی دانشگاهها برای تجهیز و تکمیل به صورت صد درصد ابلاغ شده که طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

رئیس امور تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه افزود: اعتبارات هزینهای شش ماهه در واحدهای پژوهشی و دانشگاهها نیز به طور صد درصد تخصیص داده شده که نشاندهنده رویکرد علمی دولت است.

وی افتتاح ساختمان جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه شمال کشور در رشت را سند بارز اهتمام دولت یازدهم به امر پژوهش و تحقیقات دانست و گفت: 27 میلیارد ریال اعتبار طی 10 سال برای احداث و تقویت این پژوهشکده تزریق شده بود، اما طی دو سال گذشته، 35 میلیارد ریال برای تکمیل این ساختمان تخصیص داده شد.

قرهیاضی با بیان اینکه طی دو سال گذشته، تعداد دو هزار و 600 شرکت دانش بنیان را در کشور ثبت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در صورتی که تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور در ابتدای دولت یازدهم، 55 مورد بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 28 شهریور 1395، کدمطلب: 95062817318 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین