پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۷۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
در صحبتی کوته بینانه و غیرکارشناسی ، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد افزایش 50 درصدی حقوق و مزایای کارگران در سال آینده را داده است. افزایشی که قرار است بر کارفرما تحمیل شود. باید خدمت این نماینده عزیز عنوان داشت که وقتی از جیب مبارکتان خرج کردید،دستور ناشتا بدهید.

شعار سال: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارگران در بودجه سال آینده به دولت خبر داد و گفت: حقوق و مزایا برای کارگران در سال آینده باید با افزایش قابل‌توجهی همراه باشد.

علی بابایی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم با انتقاد از سیاست‌گذاری‌های انجام شده درباره حقوق گارگران اظهار کرد: امروز وضع معیشتی کارگران به هیچ‌وجه مناسب نیست که باید سطح درآمد و مخارج آن‌ها متعادل شود.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی، حقوق کارگران در سال جاری و در خوشبینانه‌ترین حالت، ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش یافت، در صورتی که هنوز ۱۵ درصد با میزان حقیقی فاصله دارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: وضعیت امروزِ معیشت کارگران به حدی است که تا هفته اول هر ماه حقوق‌شان تمام می‌شود و باید تا پایان ماه را در شرایط سختی بگذارنند.

بابایی با اشاره به نزدیک شدن به فصل تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ در سازمان برنامه و بودجه گفت: باید شرایط درآمدی و حقوق و مزایا برای کارگران در سال آینده با افزایش قابل‌توجهی همراه باشد؛ در شرایط موجود سطح درآمدی کارگران متناسب با نرخ واقعی تورم نیست.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در بودجه سال آینده باید توجه ویژه‌ای به سطح درآمدی و معیشتی کارگران شود، زیرا سهم عمده‌ای در افزایش تولید و نرخ رشد ناخالص ملی دارند، اما سطح حقوق و دستمزدشان با مشاغل دیگر تفاوت معناداری دارد.

بابایی تأکید کرد: باید حقوق کارگران در سال آینده ۵۰ درصد نسبت به سال جاری افزایش یابد؛ در این صورت سطح حقوق و هزینه‌های کارگران فقط برای گذران زندگی، به تعبیری سربه‌سر می‌شود و به سطح فعلی و واقعی سال جاری می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در افزایش سطح حقوق کارگران شرایط کارفرمایان و تولیدکنندگان نیز باید مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده را به دولت ارائه کرده‌ایم، امکان افزایش بیش از این میزان نیز وجود ندارد، اما سعی می‌کنیم در بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ سطح معیشت کارگران بهبود یابد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری انتخاب، تاریخ انتشار 7 مهر    99، کد خبر:   576931، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
به راحتی هرچه تمام تر کارفرما کارگر رو اخراج میکنه و دوباره هزینه هاش میفته گردن دولت!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین