پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۹۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
مدیر کارآمد به صندلی اعتبار و ارزش می‎بخشد درحالی‌که در ارتباط با مدیر ناکارآمد این صندلی است که به وی اعتبار می‎بخشد و از یک زاویه تحقیر می‎کند؛ لذا در این چارچوب با استفاده از همه ابزار‌های مادی تلاش می‎کند تا صندلی را حفظ کند، زیرا بدون صندلی پوچ می‎شود و اعتبار خود را از دست می‎دهد درحالی‌که اعتبار انسان به اخلاق، عملکرد در گذشته و اقدام‎های تحول‎آفرین و ارزش‎آفرین پیشین او وابستگی دارد.
شعار سال:همیشه در این امور تأمل دارم چرا برخی این‎گونه تصور دارند صندلی‎های مدیریتی ملک آن‎ها است و حتی با کودتا باید آن را حفظ نمایند. به نظر می‎رسد بنابر قول بهلول "بیش از آن‌که فرد به لباس ارزش دهد لباس به فرد ارزش می‎بخشد"، این صندلی مدیریتی است که به مدیر ناکارآمد ارزش و اعتبار می‎بخشد و وی را تسخیر می‎کند این در حالی است که مدیر کارآمد صندلی را تسخیر و بر آن مسلط می‎شود و اجازه نمی‎دهد صندلی وی را تحقیر نماید. مدیر کارآمد به صندلی اعتبار و ارزش می‎بخشد درحالی‌که در ارتباط با مدیر ناکارآمد این صندلی است که به وی اعتبار می‎بخشد و از یک زاویه تحقیر می‎کند. لذا در این چارچوب  با استفاده از همه ابزارهای مادی تلاش می‎کند تا صندلی را حفظ کند زیرا بدون صندلی پوچ می‎شود و اعتبار خود را از دست می‎دهد درحالی‌که اعتبار انسان به اخلاق، عملکرد در گذشته و اقدام‎های تحول‎آفرین و ارزش‎آفرین پیشین او وابستگی دارد.

 با توجه به این مهم، لازم است از انتصاب مدیران بادکنکی که هیچ دانش و اندوخته‎ای برای کارآمدسازی سازمان‎ها ندارند پرهیز کرد تا سازمان در آینده با ریسک‎های منفی (تهدید) ناشی از عدم ترک مسئولیت مواجه نشود و تعالی  و سرمایه اجتماعی شکل‎گرفته برای سازمان تحلیل نرود و به بیان‎دیگر، نابود نشود. اگر به این رفتارها از زاویه دیگر نگاه شود فرصت محسوب می‎شوند زیرا به  مدیران  و دیگر افراد تأثیرگذار این پیام  را می‎دهد که باید در انتخاب‎های خود دقت کافی داشته باشند به گونه‎ای که مدیران انتصابی یا انتخابی  ظرفیت لازم برای آن مسئولیت را داشته باشد اما به هر حال راه‎کار در ارتباط با این گونه مدیران  تهدیدآفرین چیست؟

به نظر نویسنده یکی از راه‎کار های مواجهه با این نوع مدیران عدم جولان دادن به آن‎ها است که آفت جدی برای نظام سازمانی محسوب می‎شوند. بالاتر از آن، برخورد قاطع مدیریتی با این‎گونه مدیران تحقیر و تسخیرشده توسط صندلی‎های مدیریتی است تا رفتارهای این‎گونه مدیران در سایر سازمان‎ها مانند ویروس نضج پیدا نکند. به همین دلیل یکی از ویژگی‎های مدیران بالادستی را قاطعیت در مواجهه با مدیران کج‌اخلاق بیان کرده‎اند که با ساختارهای کج‎گزین ارتقاء یافته‎اند؛ بنابراین برای کاهش ریسک‎های منفی ناشی از رفتارهای این‎گونه مدیران تنها علاج و راه‎حل برخورد قاطع و در چارچوب قانون است که باید به سرعت، با شجاعت تمام و صراحت کامل شکل عملیاتی پیدا کند.

 امید‎ این‎که مدیران برای کاهش هزینه‎های سازمانی برخورد قاطع را در دستور کار قرار دهند تا در سازمان‎ها گذار از ریسک به بحران شکل نگیرد و نهادینه‎سازی رفتارهای قانونی در چارچوب اخلاق سازمانی مورد توجه جدی قرار گیرد.
 

 پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
امان از مهری که این صندلی ها به دل ادم میندازن! همشون میخوان اولزود برن یکم که میمونن دیگهنمیشه بیرونشون کرد
ناشناس
Netherlands
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
یلی از مدیران به مرز 30 سالگی در کارشون هم میرسن بازم دوست دارن بمونن!به نظر شما چرا؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین