پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
در بحبوبه بحران کرونا، آنچه از رسانه ملی ما در فضای مجازی و سایر رسانه‌ها در مبحث کرونا انعکاس یافته است معجونی از سخنان ضد و نقیض مسئولان وزارت بهداشت است که هر از چندگاهی رد و تایید می‌شود و به قول دکتر لنکرانی این صدا‌های متفاوت پیام‌های متفاوت را برای جامعه مخابره کرده است. به رسانه ملی بابت اینکه تمام قد به مسئولان وزارت بهداشت تریبون یک طرفه داده از آن جهت خرده می‌گیرم که آیا این رسانه نباید از این مسئولان بپرسد چه کسی قرار است پاسخگوی هزینه‌های ناشی این گفته‌های متناقض باشد؟!
شعار سال:بحران کرونا چند ماهی است که تمام شئونات کشور و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است و متاسفانه رسانه ملی کشور ما تاکنون در حوزه سیما به خود این اجازه را نداده است که با چند برنامه کارشناسی در نقد رویکرد های موجود بکوشد. منتقدان و عالمان بسیاری هستند که حرف های شنیدنی و پیشنهادات خوب برای اصلاح روند موجود دارند منتهی جایی برای بیان افکار خود در طراز یک رسانه عمومی ندارند و بیشتر به تاسیس کانال های خصوصی و یا عمومی روی آورده اند.

آنچه از رسانه ملی ما در فضای مجازی و سایر رسانه ها در مبحث کرونا انعکاس یافته است معجونی از سخنان ضد و نقیض مسئولان وزارت بهداشت است که هر از چندگاهی رد و تایید می شود و به قول دکتر لنکرانی این صداهای متفاوت پیام های متفاوت را برای جامعه مخابره کرده است. به رسانه ملی بابت اینکه تمام قد به مسئولان وزارت بهداشت تریبون یک طرفه داده از آن جهت خرده می گیرم که آیا این رسانه نباید از این مسئولان بپرسد چه کسی قرار است پاسخگوی هزینه های ناشی این گفته های متناقض باشد؟!

ویروسی که کم اهمیت تر از سرماخوردگی و قابل حل تر از n1h1 و ... توسط مسئولین معرفی شده بود؟! ویروسی که قرار بود ظرف چند هفته شکست بخورد و تاخیر ها و ضد و نقیض ها در مورد تعیین تکلیف طرح ترافیک و بازگشایی مدارس و نیاز یا عدم نیاز به ماسک و توضیحات لازم در مورد ادعای به صفر رسیدن در آمد بیمارستان ها و .... این ها را چه کسی باید از مسئولان امر مطالبه کند؟! از سوئی مجریان بسیار ضعیف و بی اطلاع از سیر بحران کرونا در کشور که توان به چالش کشیدن و پرداختن به موارد مهم را ندارند و از سوئی گاها با بیانات نادرست مثل اینکه احتمالا خودم هم کرونا گرفتم و خوب شدم و خبر ندارم‌.. سطح کارشناسی را به شدت تنزل داده اند‌.

جناب آقای عسگری بنده موافق همراهی با مسئولین وزارت بهداشت در مبارزه با کرونا هستم اما این بدان معنی نیست که این سازمان مصلوب الاختیار و بدون هیچگونه سیاست مشخصی صرفا به دادن تریبون های یک طرفه اقدام کند، اکنون با این تعداد از فوت هموطنان عزیز انتظار می رود که رسانه ملی با برگزاری نشست های تخصصی و دعوت از صاحب نظران و متخصصان امر به نقد رویکرد ها و بر افروختن چراغ راهی روشن اقدام کند. متوجه کردن تمام مسئولیت ها به سمت مردم امری درست نیست و جا دارد این رسانه صدای مردم مستاصلی باشد که ناچارند در صفوف درهم تنیده مترو و اتوبوس های بی آر تی از بیم هزینه های طرح ترافیک طی مسیر کنند‌‌. صدای مردمی باشند که توان تامین هزینه های تست کرونا و تامین زندگی را بخاطر تعطیلی بنگاه ها ندارند و جا دارد این رسانه پیگیر سرنوشت ۱ میلیارد یورو تخصیص یافته از سوی رهبری معظم انقلاب در این بحث باشد و مطالبات مردمی و آرای متخصصین امر و دلسوزان کشور را جهت اثر بخشی بهتر این منابع اشاعه دهد. در هر صورت ضمن تشکر از برخی شبکه ها نظیر رادیو سلامت و شبکه تلویزیونی سلامت و رادیو جوان که نیم نگاهی به آرای کارشناسان منتقد دارند ، مستدعی این رسانه بخش هایی از برنامه های پر بیننده را به مناظرات سازنده در مورد نقد فرآیندها و پیدا کردن مسیر اختصاص دهد بدون هیچ تردیدی  معتقدم که توان مدیریتی و کارشناسی کشور در مقابله با این بحران بسیار فراتر از آنچه است که تا کنون به نمایش گذاشته شده است.

مهدی اسفندیار دبیر سرویس سلامت و رفاه اجتماعی روزنامه صدای ملت    
 

پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال ،برگرفته از کانال تلگرامی نه به عوام فریبی
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
منتقدان در ايران در هيچ كجاي ايران جايگاه خوبي ندارن وربهشون حتي به عنوان پيشنهاد گر هم توجهي نميشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین