پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
استاندار قزوین اظهار داشت: در سفر هیأت دولت به این استان 37طرح با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای 3هزار و 765 نفر به بهره‌برداری خواهد رسید. از این تعداد 8 طرح دولتی و 29طرح مربوط به بخش خصوصی است. 6طرح نیز به صورت ویدئوکنفرانس و با دستور رئیس جمهوری و بقیه توسط وزیران افتتاح خواهد شد.
شعار سال:

سی و یکمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید چهارشنبه در حالی به استان قزوین انجام می‌شود که به گفته مسئولان این استان، در این سفر اعتبارات قابل ملاحظه‌ای تدارک دیده شده تا مشکلات و مطالبات مردمی پاسخ داده شود. همچنین مسئولان تأکید کردند که در این سفر اعتبارات قابل توجهی برای اجرای طرح‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به این استان اختصاص خواهد یافت که با توجه به فرصت دو ساله جذب این اعتبارات، گام بزرگی در جهت رشد و توسعه محسوب می‌شود و از این سفر برای عطف نگاه مثبت دولت به این استان باید استفاده کنیم. از طرفی، در این سفر طرح‌های مهمی در حوزه‌های راه روستایی، آبرسانی روستایی، کشاورزی، آب شرب و بهسازی مسکن کلید می‌خورد که می‌تواند توسعه استان قزوین را سرعت ببخشد.
برنامه‌های سفر هیأت دولت
بر اساس این گزارش، در این سفر، جمعی از وزیران و مسئولان دولت دکتر«روحانی»، رئیس جمهوری کشورمان را همراهی می‌کنند. دیدار با مردم و گفت‌و‌گو در جمع آنان در بدو ورود به قزوین در ورزشگاه شهید رجایی نخستین برنامه رئیس جمهوری در این سفر است. شرکت درنشست شورای اداری مدیران، دیدار و نشست با نخبگان و فعالان اقتصادی استان، نشست صمیمی با خانواده معظم شهدا، ایثارگران، علما و روحانیون و ائمه جمعه استان و حضور در نشست خبری و اعلام نتایج سفر از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده سفر رئیس جمهوری به استان قزوین اعلام شده است.
موقعیت جغرافیایی
استان قزوین با مساحتی معادل 15هزار و 623 کیلومتر مربع از سمت شمال به استان‌های گیلان و مازندران، از غرب به استان‌های زنجان و همدان، از سمت جنوب به استان مرکزی و از سمت شرق به استان تهران محدود می‌شود. بر اساس آخرین وضعیت تقسیمات کشوری تا پایان سال 90 این استان دارای 6 شهرستان قزوین، تاکستان، بوئین زهرا، آبیک، البرز و آوج، 25 شهر قزوین، اقبالیه، محمدیه، الوند، محمودآبادنمونه، تاکستان، اسفرورین، ضیأ آباد، خرمدشت، آوج، شال، دانسفهان، بوئین زهرا، رازمیان، معلم کلایه، آبگرم، آبیک، کوهین، بیدستان، ارداق، خاکعلی، نرجه، سگزآباد و سیردان و 19 بخش، 46 دهستان، یک هزار و 150 آبادی است که 842 آبادی آن دارای سکنه و 208 آبادی خالی از سکنه است.
رساندن قزوین به جایگاه واقعی خود
«فریدون همتی»، استاندار قزوین با اشاره به اینکه امروز مردم این استان استقبال باشکوه و به یادماندنی از رئیس جمهوری و هیأت همراه می‌کنند، تصریح کرد: این سفر می‌تواند بستری را برای رساندن قزوین به جایگاه واقعی خود فراهم کند.
رئیس ستاد سفر ریاست جمهوری و هیأت همراه به استان قزوین گفت: از رسانه‌ها و اهل قلم انتظار می‌رود به تبیین اهمیت، دستاوردها و آثار این سفر و خدمات و کارنامه سه ساله دولت در این استان بپردازند و در سطح افکار عمومی به این موضوع توجه کنند تا مردم با ابعاد و نتایج این سفر بیشتر آشنا شوند. اگر تبیین خدمات و دستاوردهای دولت در این استان بخوبی انجام شود قطعاً نشاط مردمی برای استقبال باشکوه از رئیس جمهوری افزایش می‌یابد.
۳۷ طرح در سفر دولت به قزوین بهره‌برداری می‌شود
استاندار قزوین اظهار داشت: در سفر هیأت دولت به این استان 37طرح با اعتبار بیش از یک هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای 3هزار و 765 نفر به بهره‌برداری خواهد رسید. از این تعداد 8 طرح دولتی و 29طرح مربوط به بخش خصوصی است. 6طرح نیز به صورت ویدئوکنفرانس و با دستور رئیس جمهوری و بقیه توسط وزیران افتتاح خواهد شد.
ارزیابی عملکرد مدیران
در همین حال، «محمدباقر کشفی» جانشین ستاد سفر رئیس جمهوری به استان قزوین نیز با تأکید بر اینکه این سفر فرصتی برای ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌هاست، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات با همه توان و ظرفیت خود باید در خدمت سفر رئیس جمهوری و هیأت همراه به این استان باشند و کم کاری از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.
ارتقای بهره‌وری در مدیریت
«علی فرخ زاد» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین هم با اشاره به سفر رئیس جمهوری به این استان، این سفر را حائز اهمیت و در بردارنده برکات زیادی دانست.
فرخ زاد با اشاره به ارتقای بهره‌وری در مدیریت از مدیریت بدون پول به عنوان یکی از ابزارها در این راستا یاد کرد و گفت: توانمندی‌های انسانی و فنی زیادی در بخش‌های مختلف نهفته است که باید از همه این ظرفیت‌ها برای سرعت بخشیدن به حل مشکلات موجود و رشد و توسعه این استان بهره گرفته شود.
تحقق توسعه پایدار
«منوچهر حبیبی» سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین نیز گفت: با توجه به اینکه استان قزوین از ظرفیت بالایی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت، کشاورزی، گردشگری، ساختمان و انرژی‌های نو برخوردار است، حضور کاروان تدبیر و امید می‌تواند کمک شایانی برای تحقق توسعه پایدار در این استان را به دنبال داشته باشد.
وی ادامه داد: درچند روز اخیر، برای برنامه‌ریزی در خصوص سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت در این استان با حدود 70 بنگاه اقتصادی رایزنی شده تا با راه‌اندازی و آغاز فعالیت طرح‌هایی که دارای قابلیت سرمایه‌گذاری است به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و تقویت تولید کمک شود. در این راستا نشست‌هایی با مسئولان بانک‌ها و حوزه‌های اقتصادی برای فعال کردن واحدهای اقتصادی و تولیدی غیرفعال، نیمه فعال و تعطیل در این استان انجام شده و تسهیلات مناسبی بویژه در حوزه سرمایه در گردش نیز اختصاص داده شده که برای تقویت این واحدها پرداخت خواهد شد.
حبیبی تصریح کرد: رویکرد دولت تدبیرو امید در این است که هیچ طرح اقتصادی نباید به خاطر تسهیلات سرمایه در گردش معطل یا تعطیل بماند از این بابت 2 هزار واحد در استان شناسایی شد که واجد شرایط برای دریافت این تسهیلات هستند و تاکنون نیز 369 میلیارد تومان از حوزه سرمایه در گردش به این واحد‌ها در استان پرداخت شده و امیدواریم تا پایان امسال پیامدهای پرخیر و برکتی از سفر کاروان تدبیرو امید در این استان را شاهد باشیم.
دولتمردان مصمم به اختصاص اعتبارات مناسب به قزوین هستند
«داود محمدی» نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری و هیأت همراه به استان قزوین، گفت: در نشست‌هایی که با معاون اول رئیس جمهوری و سایر دولتمردان در روزهای اخیر داشتیم، آنان مصمم به اختصاص اعتبارات مناسبی به این استان بودند. وی به بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح ساخت جاده قزوین - الموت - تنکابن اشاره کرد و افزود: امیدواریم تا پایان سال ۹۶ این طرح تکمیل شود و در سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد. این طرح از مهم‌ترین طرح‌های راه‌سازی در سطح ملی به شمار می‌آید که با اجرای آن بار ترافیکی از روی دوش سایر راه‌های منتهی به شمال کشور برداشته خواهد شد. «سیدعلی موسوی» فرماندار قزوین هم گفت: این استان با تمام امکانات از دکتر روحانی استقبال می‌کند و از هیچ کوششی در پذیرایی از دولت تدبیر و امید دریغ نخواهد کرد.
تحقق اقتصاد مقاومتی در رأس برنامه‌های دولت است
«ارسلان قاسمی مدانی» فرماندار بوئین زهرا نیز با اشاره به اینکه در یک سال باقیمانده از دولت یازدهم همه تلاش دولتمردان خدمت به مردم خواهد بود و دولت خود را اسیر حاشیه‌ها نخواهد کرد، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی در رأس برنامه‌های دولت است. از طرفی، با توجه به سفر رئیس جمهوری به استان قزوین از ظرفیت‌های اعتبارات ابلاغی، بانک‌ها و صندوق کار آفرینی امید برای اشتغال استفاده خواهد شد.
توسعه استان قزوین با سفر رئیس‌جمهوری
«رضا عسگری» فرماندار شهرستان البرز هم سفر رئیس جمهوری و هیأت دولت به استان قزوین را موجب تسریع در توسعه این استان دانست و گفت: امیدواریم این سفر دستاوردهای ارزشمندی برای قزوین داشته باشد و بتوانیم از اعتبارات این سفر برای توسعه استفاده کنیم.
«علی اکبرسلیمانی» فرماندار آوج نیز حضور رئیس جمهوری و هیأت همراه در استان قزوین را مایه مباهات برای دوستداران نظام و دل سپردگان به انقلاب و رهبری عنوان کرد و مهم‌ترین مشکل این شهرستان را گردنه پر خطر و نیز راه آوج - رزن اعلام کرد که نیاز به توجه ویژه مسئولان مربوطه دارد.
 

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 7 مهر 1395، شماره: 6322 :    صفحه :  19

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
بازم از اون حرف ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین