پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
واقعیت این است که اگر ترامپ در حوزه رای مردمی به مشکل بر بخورد می‌تواند به خاطر ساختار موجود در آمریکا قانونا در کاخ سفید باقی بماند، درحال حاضر پروسه انتخابات به این شکل است که در اکثر ایالت‌ها رای‌گیری می‌کنند، در ابتدا مردم رای می‌دهند و بعد آن حزبی که اکثریت را به واسطه رای مردمی پیدا کرد،
شعار سال: فواد ایزدی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران:

واقعیت این است که اگر ترامپ در حوزه رای مردمی به مشکل بر بخورد می‌تواند به خاطر ساختار موجود در آمریکا قانونا در کاخ سفید باقی بماند، درحال حاضر پروسه انتخابات به این شکل است که در اکثر ایالت‌ها رای‌گیری می‌کنند، در ابتدا مردم رای می‌دهند و بعد آن حزبی که اکثریت را به واسطه رای مردمی پیدا کرد، افرادی را تعیین می‌کند که باید برای رای الکترال معرفی بشوند، البته اصولا خود حزب این کار را نمی‌کند، بلکه غالبا قوه مقننه داخلی یا همان ایالتی این کار را می‌کند. به این معنا که مرجع تعیین این افراد قوه مقننه آن ایالت است.

چند راه برای باقی ماندن در قدرت وجود دارد:

از ۹ ایالت چرخشی یا خاکستری، که این ایالات به طور سنتی طرفدار هیچکدام از دو حزب نیستند. در ۸ ایالت قوه مقننه ایالتی در دستان جمهوری‌خواهان است، یعنی آن کسانی که باید رسما افرادی که حق رای الکترال را دارند تعیین کنند، جمهوری‌خواه هستند. در نتیجه اگر در آن ایالت دعوایی رخ دهد، قوه مقننه ایالتی می‌تواند با این عنوان که دعوا شده است، انتخابات را مخدوش اعلام کند و تصمیم بگیرند که خودشان امسال افراد دارای رای الکترال را معرفی می‌کنند. این اتفاق زمانی اجرایی است که نتیجه انتخابات نزدیک و وابسته به آن هشت ایالت باشد. انتخاب دیگری که قوه مقننه ایالتی دارد این است که اعلام کند انتخابات در آن ایالات مخدوش است و کسی را معرفی نکند، یعنی یا افراد جمهوری‌خواه را معرفی کنند یا به دلیل دعوا و درگیری، اصلا کسی را معرفی نکند که اگر این اتفاق هم بیافتد باز به نفع ترامپ خواهد بود. چرا؟ چون اگر این ۸ ایالت به بهانه این که دعوا شده است کسی را معرفی نکنند، احتمال این که بایدن به ۲۷۰ رای الکترال برسد کم میشود. اگر هیچکدام از نامزد‌ها به ۲۷۰ رای نرسند براساس قانون اساسی آمریکا مجلس نمایندگان باید تصمیم بگیرند که چه کسی به ریاست جمهوری برگزیده شود، در این حالت هر ایالت یک رای دارد که در حال حاضر از ۵۰ ایالت، ۲۶ ایالت اکثریت نمایندگان جمهوری‌خواه هستند، از این جهت اگر انتخاب ریٔیس جمهور به دست مجلس نمایندگان بیفتد، ۲۶ ایالت جمهوری خواه در برابر ۲۴ ایالت دموکرات باید باشد، اما، چون در ایالت پنسیلوانیا نمایندگان نصف به نصف هستند، درواقع ۲۶ ایالت جمهوری‌خواه در برابر ۲۳ ایالت دموکرات قرار می‌گیرد. پس اینجا ترامپ باز قانونا میتواند ریٔیس جمهور باقی بماند.

نکته مهم این است که در این پروسه هرجایی که دعوایی رخ دهد و منجر به انتقال پرونده ۶ به دادگاه عالی شود، چون دادگاه عالی هم به نظر میرسد ۳ اکثریت جمهوری خواه دارند نتیجه این است به ۵ و یا ۳ که ترامپ از روش‌های قانونی می‌تواند برای ابقای خویش استفاده کند، اما برای این اتفاق باید دعوا رخ دهد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نشریه حیات، تاریخ انتشار: 16 آّبان 1399، کدخبر: - ، 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
به نظر من كه به راحتي هر چه تمام تر ميتونن بازداشتش كنن و ايشون رو خفه كنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین