پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
محافل ایرانی تاکید کرده اند که اذعان رسمی به کوتاهی در زمینه محافظت از دانشمندان، بازنگری در برنامه‌های امنیتی و به روزرسانی قواعد درگیری با دشمن را ایجاب می‌کند.
شعار سال: شبکه الجزیره در گزارشی افزود: ایران پس از ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته ای برجسته خود، انگشتان اتهام را به سمت رژِیم صهیونیستی نشان داده و نسبت به پاسخ قاطع و حساب شده تهدید کرده است؛ امری که وزارت خارجه اسرائیل را به سمت بالا بردن آماده باش امنیتی در همه سفارتخانه ها و نمایندگی های خود ودار کرده و باعث شده است خطاب به اسرائیلی ها نسبت به سفر به امارات و بحرین از ترس اینکه هدف انتقام ایران قرار بگیرند، هشدار بدهد.
 
الجزیره در گزارش خود افزود: در عین حال ایران به کوتاهی در زمینه محافظت از دانشمندانش اذعان کرده و گفته است که با اندکی دقت و پایبندی به پروتکل های امنیتی می شدجلوی این عملیات را گرفت.
 
دیپلمات سابق ایرانی: تغییر قواعد درگیری با رژیم صهیونیستی محدود به تاکتیکی خواهد بود
 
«هادی افقهی» دیپلمات سابق ایران در این باره با اشاره به اینکه تغییر قواعد درگیری با رژیم صهیونیستی فارغ از جنبه استراتژیکی، محدود به تاکتیکی خواهد بود، می گوید: رهبری انقلاب، قواعد درگیری با رژیم صهیونیستی را براساس این واقعیت ترسیم کرده بودند که دشمن یکی از دو قبله و دیگر سرزمین های اسلامی را اشغال کرده و باید از صحنه روزگار محو شود.
 
افقهی اضافه می کند که کشورش تاکنون هزینه های سنگینی در راه قضیه فلسطین متقبل شده و تا آزادی قدس شریف که قطب نمای سیاست های تهران است، ذره ای از اصول خود کوتاه نخواهد آمد.
 
وی با اشاره به اینکه رهبری تاکید کرده اند که پاسخ ایران به ترور فخری زاده هوشمندانه و دردناک خواهد بود، تصریح کرد: اصطلاح پاسخ هوشمندانه به معنای به روزرسانی کردن تاکتیک ها در زمینه قواعد درگیری با دشمن صهیونیستی است.
 
دیپلمات سابق ایرانی می افزاید: مرحله آتی ممکن است مستلزم یک عملیات سری و بازی با عامل زمان باشد تا دشمن همچنان در حالت ترس باقی بماند و موضع دولت آمریکا نسبت به بسیاری از پرونده های منطقه ای بویژه توافق هسته ای، جنگ علیه یمن و عادی سازی روابط برای طرف ایرانی روشن شود.
 
وی در ادامه، درگیری با اسرائیل را «درگیری وجودی بدون حد و مرز» توصیف و تاکید کرد که کشورش از طریق متحدانش از جنبش های مقاومت که از نوار غزه تا لبنان، سوریه، عراق و یمن امتداد می یابد، محاصره رژیم صهیونیستی در سطح امنیتی و نظامی را تشدید خواهد کرد البته انگشتان ایران همیشه روی ماشه هست و سلاحش به سمت اهداف دشمن و منافعش در منطقه نشانه گرفته شده است.
 
استاد دانشگاه تهران: می توان از طریق مقابله به مثل به ماجراجویی های صهیونیستی پایان داد
 
«محمد مرندی» استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در همین رابطه ضمن اعتقاد به مفید بودن بالابردن هزینه های اقدامات خصمانه اسرائیل علیه ایران، تاکید می کند که می توان از طریق مقابله به مثل به ماجراجویی های رژیم صهیونیستی پایان داد.
 
وی در مصاحبه با شبکه الجزیره با اشاره به اینکه رژِیم صهیونیستی آنگونه که برخی گمان می کنند قدرتمند نیست و تا حد زیادی در دشمنی با ایران به آمریکا متکی است، تصریح می کند: تهران این رژِیم اشغالگر را یک رقیب استراتژیک نمی داند و آن را بخشی از سیستم دشمنی می داند که در آمریکا متبلور می شود.
 
مرندی با بیان اینکه ایران همیشه در حال بررسی قواعد درگیری با واشنگتن و دست پروده آن یعنی تل آویو است که تنها با چراغ سبز آمریکا می تواند اقدامات خصمانه ای علیه ایران انجام دهد، تاکید می کند: بخشی از پاسخ ایران به ترور فخری زاده متوجه آمریکا خواهد بود.
 
این استاد دانشگاه تهران در پایان با اشاره به اینکه پاسخ به اسرائیل به عنوان جناح مجری این عملیات، بدون تردید امنیتی و نظامی خواهد بود، اضافه می کند که کشورش در پاسخ به همراهی آمریکا با این جنایت، از نظر سیاسی در راستای متوقف کردن اجرای پروتکل الحاقی وابسته به معاهده منع انتشار هسته ای  اقدام خواهد کرد و هشدار می دهد که برخی از کشورهای منطقه بویژه عربستان، امارات و بحرین در صورت اصرار بر همراهی با سیاست های صهیونیستی آمریکایی، هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی شفقنا ، تاریخ انتشار:   13 آذر  1399  ، کدخبر: ،،1055933 www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
ایران در زمان بایدن حمله گسترده ای به اسرائیلی ها انجام میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین