پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۰۷۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
خبرنگار حوزه صنعت عصرجنوب مدعی شده است که در پتروشیمی غدیر از زیرمجموعه‌های هلدینگ تاپیکو وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) استخدام‌های بی ضابطه خانوادگی صورت گرفته و توضیحاتی در این خصوص ارایه نموده است. عین خبر منعکس شده توسط آن پایگاه خبری منعکس شده و همچنین درخواست شفاف سازی از طرف پتروشیمی غدیر و هلدینگ تاپیکو با هدف تنویر افکار عمومی و پیگیری احتمالی رسانه در سازمان‌های بازرسی و نظارتی، وجود دارد.
شعار سال: بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگار حوزه صنعت عصرجنوب ادعا شده که در پتروشیمی غدیر از زیرمجموعه‌های هلدینگ تاپیکو وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) ، استخدام‌های بی ضابطه خانوادگی صورت گرفته است. بر پایه این اطلاعات، حسن عطائی نژاد عضو موظف هیات مدیره و معاون پشتیبانی و منابع انسانی این شرکت، پشتِ استخدام‌های پرحاشیه بوده؛ بر اساس مستندات ادعا شده، چند تن از اقوام او از جمله برادر، برادر همسر و پسرخاله‌ی عطائی نژاد در بین افرادی دیده می‌شوند که بر خلاف بخشنامه‌های وزارت کار جذب شده اند؟! این در حالی است که ، سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر در خطبه‌های نماز جمعه هفته‌ گذشته خود تعداد افراد جویای کار و یا بیکار در شهرستان بندرماهشهر را بیش از ۲۳ هزار نفر اعلام کرده بود.

برخی شهروندان و فعالین حوزه کار، عملکرد اداره کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی را غیر قابل قبول توصیف می‌کنند. البته گا‌ها اینگونه انتقادات آنقدر مستدل می‌شوند که سر از خطبه‌های نماز جمعه در می‌آورند و آن‌ها علت رفتار‌های باری به هر جهتِ مدیران و استخدام‌های رانتی و بی ضابطه را ضعف اداره کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی می‌دانند. اداره‌ای که سال هاست در اختیار شخصی ست که به گفته‌ فعالین کارگری، خود نیروی وزارت نفت است و درکی از حقوق کارگران ندارد.

البته استخدامی‌های فامیلی پتروشیمی غدیر علاوه بر نقض حقوق شهروندان جویای کار، بخشنامه‌ هلدینگ شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز، پتروشیمی تامین یا همان تاپیکو را هم نقض کرده است. هلدینگ تاپیکو در تاریخ ششم تیرماه سال ۱۳۹۵ با صدور بخشنامه‌ای به شماره ۲۷۹۲، بکارگیری افرادی که وابستگی نسبی و سببی با پرسنل و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت‌ها و موسسات تابعه دارند را ممنوع اعلام کرده بود. در ادامه این بخشنامه خواسته شده بود افرادی با نسبت فامیلی فورا شناسایی و از سازمان‌ها کنار گذاشته شوند و در توضیح افرادی که تخطی کنند آمده بود: “پرداخت هرگونه وجه تحت این عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال و منابع سازمان محسوب می‌شود و با خاطیان طبق ضوابط برخورد خواهد شد. ”

گفته می‌شود آقای عطائی نژاد عضو موظف هیات مدیره پتروشیمی غدیر، طی مدت حضور خود در این مسئولیت دستکم ۱۴ نفر را به استخدام شرکت و یا شرکت‌های مرتبط و ذینفع با پتروشیمی غدیر درآورده است. پتروشیمی غدیر از تولیدکنندگان اصلی محصول با ارزش PVC در کشور است که از ابتدای امسال بدون مدیرعامل اداره می‌شود.

پس از برکناری وحید نام نیک از مدیرعاملی پتروشیمی غدیر، مدتی عباس کریمی سرپرستی این شرکت را عهده دار بود و چند ماه بعد، این سرپرست هم کنار گذاشته شد تا یکی از بزرگترین تولید کندگان PVC، رکورد ۹ ماه بدون مدیرعاملی را تجربه کند. برخی معتقدند هلدینگ تاپیکو برای معرفی مدیرعامل جدید، تحت برخی فشار‌های خارج از مجموعه قرار دارد.

هرچه هست، ضعف نظارت بر شرکت‌ها و هلدینگ تاپیکو چه در استخدامی‌های بی ضابطه و چه در ناتوانی در انتخاب مدیران عامل کاملا مشهود است. باید دید پس از درز این مساله به بیرون، هلدینگ تاپیکو و شستا چه واکنشی نشان می‌دهند تا مشخص شود این قانون گریزی آقای عطایی نژاد با چراغ سبز آنان بوده یا خیر؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از عصرجنوب، تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۶۸۱۱، asrejonoob.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: استخدام های بی ضابطه خانوادگی ، استخدام با پارتی بازی ، پارتی بازی در استخدام ، استخدام های پرحاشیه در پتروشیمی غدیر ، جوانان بیکار ماهشهری ، جوانان بیکار ماهشهر ، مشکلات ماهشهر ، مشکلات شهر ماهشهر ، پتروشیمی غدیر ، برکناری وحید نام نیک ، برکناری وحید نام نیک از مدیرعاملی پتروشیمی غدیر ، عباس کریمی سرپرست پتروشیمی غدیر ، ادعای استخدام های فامیلی در پتروشیمی غدیر ، پتروشیمی غدیر تاپیکو شستا ، استخدام های بی ضابطه در پتروشیمی غدیر ، حسن عطائی نژاد عضو موظف هیات مدیره و معاون پشتیبانی و منابع انسانی ، حسن عطائی نژاد پتروشیمی غدیر ، حسن عطائی نژاد کیست ، حسن عطائی نژاد کجاست ، رزومه حسن عطائی نژاد ، عملکرد حسن عطائی نژاد ، جذب اقوام توسط حسن عطایی نژاد ، ادعای فامیل بازی حسن عطایی نژاد ، تشدید نظارت بر پتروشیمی غدیر ، سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی ماهشهر ، اداره کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی ، بخشنامه 2792 تاپیکو و ممنوعیت استخدام اقوام ، ممنوعیت استخدام اقوام نسبی و سببی ، تولید کنندگان اصلی pvc کشور ، حسن عطایی نژاد ، حسن عطائی نژاد
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
پتروشیمی در هر کجای جهان اشتغال زاییمیکنن تو ایران بدتر شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
همین یکی رو کم داشتیم که تو این اوضاع اشتفته اشتغال زایی این ها هم دارن فساد میکنن
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
این متن دروغ و افترا به آقای عطایی نژاد است
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
0
1
والا من که پسر عموی همین آقای عطایی نژاد هستم و بیکارم و دارم اسنپ کار میکنم ...
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
0
0
با سلام،این ۱۴نفر بومی خود ماهشهر بودن،الکی چرت ننویسین لطفا
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب، شما حق اعتراض دارید ، اما توهین خیر. 
لطفا اسم 14 نفر بومی را برای آگاهی افکار عمومی برای این پایگاه خبری جهت انتشار ارسال کنید.

ضمنا تاکید خبر بر روی انتصابات فامیلی است و بخشنامه ناپیکو. بر این قاعده، بدون هیچگونه اظهار نظر مستقیمی ، منتظر دریافت اطلاعات تکمیلی هستیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین