پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۶۶۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس، اصطلاح رجال سیاسی را کلی و فاقد جنبه جنسیتی دانست و گفت: شورای نگهبان باید صلاحیت افراد را بدون در نظر گرفتن جنسیت بررسی و نظر خود را اعلام کند بنابراین ممنوعیتی برای حضور بانوان در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.
شعار سال: محمدصالح جوکار با اشاره به تعریف مصادیق رجال سیاسی و مذهبی در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: معیار‌های رجال مذهبی و سیاسی در جریان بررسی این طرح در مجلس بررسی و به تصویب رسیده است. تفسیر این معیار‌ها با شورای نگهبان طبق اصل ۱۱۵ قانون اساسی است و ما در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مبتنی بر تفسیر شورای نگهبان، معیار‌ها را تعریف کردیم.

رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس افزود: رجال جنبه جنسیتی ندارد و به صورت کلی در قانون تعریف شده است؛ بنابراین شورای نگهبان در جریان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات، صلاحیت افراد را طبق معیار‌های رجال سیاسی، مذهبی، مدیر، مدبر و سایر شروط عمومی و اختصاصی بدون در نظر گرفتن جنسیت باید بررسی و نظر خود را اعلام کند لذا ممنوعیتی برای حضور بانوان در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.

جوکار یادآور شد: بر اساس آنچه نمایندگان در مجلس به تصویب رساندن رجال مذهبی یعنی اعتقاد قلبی و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه، بهره‌مندی از اطلاعات لازم در حوزه اعتقادات و اصول دین، احساس مسوولیت نسبت به امور دینی مردم و ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی و صداقت در گفتار و عدالت در رفتار.

وی ادامه داد: رجال سیاسی نیز با شروطی در مجلس مبنی بر بهره‌مندی از اطلاعات لازم و قدرت تحلیل، تعهد و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران، داشتن مواضع روشن و عملکرد شفاف، شناخت و آگاهی عمیق نسبت به امور داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و سابقه تلاش همه جانبه در تامین و حفظ حقوق آحاد ملت و آزادی‌های قانونی و مشروع به تصویب رسید.

رییس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور اظهار کرد: مجلس ماده مرتبط با معیار‌های رجال سیاسی و مذهبی را با توجه به تفسیر شورای نگهبان تهیه و تصویب کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 15 دی  1399، کد خبر: 4956563،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
0
اخر ما نفهمیدیم میون این ایده های اقایان در حوزه کدوم یکی درست تر و مطابق با اصول فقهی ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
تا الان هرچه كه ديديم و هرچه كه شنيديم اين بوده كه زن ها عقلشون كمه و اين رو به ما القا كردن و براي اين هم ميگفتن نميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
به خدا كه مردم اين روزها در اين زمينه در دوگانگي اعتقادي قرار دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
اول حق و حقوق زنان رو بدن بعد بیان بگن مشکلی برای حضور زنان در انتخابات نداریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
در صلاحيت شون حتما دوباره ذكر ميشه رجل سياسي نيستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
اگر نداشته پس تا الان هم نباید می داشت چرا این همه موضع داشتن اقایون؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین