پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
نگرانی آتش نشان های رشت این است که درصورت بازنشستگی آیا با تعویق حقوق های کنونی حقوق بازنشستگی به موقع پرداخت می شود؟؟ امیدواریم که مسئولین مربوطه با پرداخت حقوق معوق از فشارهای روحی و جسمی ما کم کنند.
شعارسال: در روز 7 مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود. طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد. این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است. ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

مناسبت این روز سبب شد تا با یکی از همشهریان آتش نشان در رشت گفتگویی داشته باشیم که در ادامه شاهد گفتگوی این آتش نشان عزیز در گفتگو با خبرنگار پرنیان گیل که بدلایلی از گفتن نام خود خودداری کرد هستیم.

* باتوجه به اعتراضی که در ماه مبارک رمضان از سوی خانواده های برخی از آتش نشان ها جهت عدم پرداخت نکردن حقوقشان صورت گرفت لطفا درمورد مشکلات مالی و حقوقی تان بیشتر توضیح دهید؟

آتش نشان : ما هنوز حقوق معوقه داریم و به ما گفته شد بیستم هرماه حقوق را پرداخت می کنند ولی حقوق شهریور را پرداخت نکردند.

بعضی همکاران کارمند و برخی ها کارگرند، کارگرها راحت تر سختی کار می گیرند، ما انتظار داریم به لحاظ قوانین و مقررات ونیز ارزیابیِ کارشناسِ بیمه، سختی کار برای همه همکاران ما درنظر گرفته شود.

* مزایای بیمه ای چطور است؟

ما ظاهرا بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی هستیم، گویا شهرداری ازحقوق ما بابت بیمه کم می کند اما به تامین اجتماعی پرداخت نمی کند وبرای مثال خود من برای تمدید دفترچه بیمه ام، تامین اجتماعی قبول نکرد و به بنده گفته شد که شهرداری به تامین اجتماعی بدهکار است. بعد از چند ماه اطلاع دادند که بخشی از بدهکاری به تامین اجتماعی پرداخت شده است و می توانید دفترچه را تمدید کنید اما برای بنده که ازجیب خودم هزینه درمان را پرداخت کرده بودم فایده ای نداشت. این شرایط را برای فردی ازهمکاران من درنظر بگیرید که بیماری اش هزینه درمانی بالایی دارد و دفترچه اش نیز باید تمدید شود، دراین صورت چقدر منتظر پرداخت بدهی شهرداری به تامین اجتماعی می تواند بماند؟!! نگرانی آتش نشان های رشت این است که درصورت بازنشستگی آیا همین روند ادامه دارد و حقوق بازنشستگی به موقع پرداخت می شود؟؟ امیدواریم که مسئولین مربوطه با پرداخت حقوق معوق از فشارهای روحی و جسمی ما کم کنند

* وضعیت بیمه تکمیلی چطور است؟

آتش نشان : قبلا سازمان باید ازتنخواه برای آتش نشان حادثه دیده درمحل وقوع حادثه، استفاده می کرد، هم اکنون به کمکِ شهرداری و مدیریت بحران استانداری برگ حادثه برای آتش نشان هایی که درمحل حادثه، آسیب می بینند، صادر می شود که کمی ازمشکلات را حل می کند.

قبلا بیمه تکمیلی ازحقوق ما کم می شد، ولی نمی دانستیم تحت پوشش کدام بیمه هستیم و هیچ خدمتی به ما ارائه نمی شد، اما الان با بیمه آسیا قرارداد بسته اند.

* انتظاراتتان در مورد تجهیزات چیست؟

آتش نشان : تجهیزات فردی ما استاندارد نیست. جنس لباس های ما کیفیت مطلوبی ندارد، محدودیت ایستگاه آتش نشانی در رشت داریم باید حداقل 15 ایستگاه داشته باشیم هم اکنون 12 ایستگاه داریم که یک ایستگاه دیگر دربلوارخرمشهرتا 2 یا 3 ماه دیگر شروع به کار می کند.

هنگامی که ساختمان طاووس درمنطقه آزاد انزلی، آتش گرفت، همکارانِ من به نردبان هیدرولیک نیاز داشتند، قول این نردبان را بیش از7 سال است که به آتش نشانی داده اند اما خبری از عمل به قول نیست.

* انتظارات ازمردم چیست؟

آتش نشان : ما یکسری انتظارات ازمردم نیز داریم، در محله های تنگ و باریک ماشین های خود را پارک نکنند، برای ساختمان های خود لوله خشک ایمنی نصب کنند، در زمان حادثه خونسردی خود را حفظ کنند و به خدمت گذاران خود درآتش نشانی اعتماد داشته باشند.

سازمان آتش نشانی برای مدارس، مهد کودک ها، پایگاه های بسیج، کانون های پرورش فکری، دانشگاه ها، ادارت و...دیگر محل های تجمع افراد داوطلبانه به ارائه آموزش های ایمنی پرداخته است و این کار را دربرنامه خود دارد. همکاران من تمام نکات ایمنی را به افراد این مکان ها می دهند ومثلا به آنها گفته می شود که برای ساختمان خود لوله خشک ایمنی نصب کنید یا کپسول اطفاء حریق تهیه نمائید اما بیشتر مواقع این هشدارها و آموزش ها ممکن است جدی گرفته نشود ودراین صورت وهنگام بروز حادثه نمی توان آتش نشانی را مواخذه کرد چرا که به وظایف خود عمل کرده است و شهروندان می بایست هشدارها را جدی می گرفتند و نکات ایمنی را رعایت می کردند.

موقع آتش سوزی همه ازمحل فرار می کنند و تنها کسانی که به دل آتش می زنند، آتش نشان ها هستند، ما تمام تلاش خود را می کنیم که خدمات خوب و به موقع به شهروندان و هموطنان ارائه دهیم اما گاهی با کم لطفی آنان مواجه می شویم. استرس کاری ما بسیار بالاست وبا عوارض جسمی و روحی استرس کاری نیز مواجه ایم ودر همه شرایط باید برای رویارویی با حادثه آماده باشیم.

* ارتباطتان با مدیر سازمان چگونه است؟

آتش نشان : ارتباط ما با مدیر سازمان درشهر رشت خوب است.

* اگر دختر داشته باشید موافق هستید که با یک آتش نشان ازدواج کند؟

آتش نشان : به هیچ وجه، اگر پسرم نیز بخواهد آتش نشان شود، مخالفت می کنم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: جمعه 9 مهر 1395، کدخبر: 909252، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین