پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۱۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
توجیه وجودی طرح ترافیک، کندن و کشیدن از جیب شهروندان نبوده و نیست. این طرح برای ساماندهی، کاهش و از بین بردن آلودگی کلان شهر تهران طراحی و اجرا شده است. اما متاسفانه می‌بینیم که بر اساس آمار و ارقام و شهادت تمامی شهروندان در خصوص وضعیت اسف بار آلودگی هوا، کارآمدی لازم را ندارد. خسارت روزانه ۷ میلیون دلاری پایتخت بواسطه یک طرح ناکارآمد را چه کسی می تواند بپذیرد؟ ما قصد نقد طرح ترافیک را نداشته و پیشنهاد حذف و جایگزینی آن را داریم. طرحی که متاسفانه مدیران آن، شهر تهران و پهنه سکونتگاهی عمومی را با خانه پدری اشتباه گرفته و کارآمدی طرح را در افزایش حریم آن و دیوار کشی مکرر دور خانه مردم دانسته اند؟
شعار سال: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت: خسارت آلودگی هوای تهران سالانه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شده بود که معادل روزانه ۷ میلیون دلار است.

حسین شهیدزاده گفت: اولین مشکل شهر تهران و شهروندان آن آلودگی هواست، آلودگی هوا، مسئله‌ای بین‌بخشی است و آن‌طور نیست که یک بخش بگوید من حلش خواهم کرد، حتی سازمان حفاظت محیط زیست که بر اساس قانون، مسئولیت محیط زیست کشور را بر عهده دارد نیز به تنهایی نمی‌تواند مشکل آلودگی هوا را حل کند.

کنترل کیفیت هوای تهران

شهیدزاده گفت: «قانون هوای پاک»، مرجع مهمی است که در صورت عمل به آن از سوی همه دستگاه‌های دست‌اندرکار می‌تواند در کنترل و کاهش آلودگی هوای تهران مؤثر باشد، طبق گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۱۸، خسارات ناشی از آلودگی هوا در تهران سالانه دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شده بود، یعنی روزانه ۷ میلیون دلار و از سوی دیگر، تعداد فوتی‌های منتسب به آلودگی هوا در ایران سالانه ۱۲ هزار نفر برآورد می‌شود که ۴ هزار نفر از این تعداد مربوط به تهران است و به عبارتی، به طور متوسط در تهران به دلیل آلودگی هوا روزی ۱۱ مرگ زودرس اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مورد رابطه بین آلوگی هوا و فوتی‌های ناشی از کرونا، گفت: اکنون مشخص شده است که ویروس کرونا می‌تواند از طریق هوا هم منتقل شود و شهروندانی که در شهر‌های بزرگ آلوده مانند تهران زندگی می‌کنند، به دلیل صدمات ناشی از آلودگی هوا، احتمال فوتشان بر اثر کرونا افزایش می‌یابد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازهمشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۸ دی۱۳۹۹، کدخبر: hamshahrionline.ir، ۵۷۷۹۸۵
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
من نمیدونم وقتی یه طرحی تو هرجای دنیا ناکارامدیش اثبات بشه به همه ارکان اون رو از بین می برن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
کنترل کیفیت هوای تهران نشون میده که به هیچ عنوان نمیتونیم روی طرح ترافیک امید ببندیم
ناشناس
Netherlands
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
0
0
طرح ترافیم در ایران مدت هاست که مشکلات زیادی رو داره برای هم وطن هامون رقم میزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
هفت میلیون دلار به مردم خسارت میزنه و به جیب دولت می‌ره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین