پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۳۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
مسجدجامعی تاکید کرد: مهم‌ترین تهدید برای بی‌بی شهربانو کارخانه سیمان است. اگر روی ارتفاع بروید مشاهده می‌کنید پشت کوه در حال خالی شدن است. اگر این معبد، ثبت شود جلوی این صدمات گرفته می‌شود در غیر این صورت، آرامگاه سخت تخریب خواهد شد.
شعار سال: احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، در پستی اینستاگرامی نوشت: «در جلسه شورای اسلامی شهر تهران، الزام شهرداری تهران به ثبت میراث طبیعی کوه بی‌بی شهربانو بررسی شد.

درباره آرامگاه بی‌بی شهربانو باید گفت، به جز ثبت ملی کار دیگری که لازم است انجام دهیم و میراث هم با آن همراه شده، این است که مانع ساخت و ساز در این محوطه شویم. آرامگاه بی‌بی شهربانو یکی از قدیمی‌ترین معابد است که به طور کلی در تهران به خانم‌ها اختصاص داشته است و در آن وجوه مختلف وجود دارد.

در یزد نیز بی‌بی چک‌چک را داریم که معابد خانم‌ها بوده است. این آرامگاه الان تور‌هایی در منطقه دارد که خیلی هم گسترده است و زائران و گردشگرانی از هند و پاکستان مستقیم برای بازدید این مکان‌ها می‌آیند. البته فکر کنم از مردم آسیای میانه هم هستند کسانی که ارادتی به این گونه اماکن دارند. درخواستم این است که دوستان و همچنین آقای خلیل‌آبادی اقداماتی برای سامان‌دهی چشمه بی‌بی شهربانو انجام دهند. در این باره تجربه‌ای هم هست که مربوط به چشمه علی است که خشک شده بود و احیا شد.



ساخت و ساز و کارخانه سیمان؛ تهدید جدی برای بی بی شهربانو


لازم نیست وارد مسائلی که مربوط به همسر سیدالشهدا است شویم، به هر حال قرار نیست به لحاظ تاریخی به موضوع همسر امام حسین (ع) بپردازیم. از این حیث که بی‌بی شهربانو در باور مردم به نام حضرت سیدالشهدا پیوند خورده پایگاهی بسیار ارزشمند شده است.

مطلبی که اهمیت دارد، جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز و گسترش صنایع در پیرامون بی‌بی شهربانوست. مهم‌ترین تهدید برای بی‌بی شهربانو کارخانه سیمان است. اگر روی ارتفاع بروید مشاهده می‌کنید پشت کوه در حال خالی شدن است؛ بنابراین اگر این معبد، ثبت شود جلوی این صدمات گرفته می‌شود، در غیر این صورت، آرامگاه سخت تخریب خواهد شد، اما تا زمان ثبت به نظرم کاری که می‌توان انجام داد و بسیار ضروری است جلوگیری از ساخت‌وساز‌ها و برداشت‌هایی است که می‌شود.

شهرداری در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز‌ها دستش بسته نیست؛ از این رو من خدمت دوستان پیشنهاد تکمیلی ارائه کردم که عبارت جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز و گسترش صنایع در پیرامون بی‌بی شهربانوست.

قرار بود شهرداری توچال را ثبت ملی میراث کند و هر شش ماه یک بار گزارش بدهد. الان هشت ماه از ابلاغ مصوبه گذشته و گزارشی ارائه نشده است که امیدواریم این کار انجام شود.»

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران، تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۴۹۶۲۹۵، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
0
کارخانه های سینما در ایران همیشه اوضاع رو برای محیط زیست و زیست بوم های اطرافش مشکل زا بوده و هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین