پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۲۸۹۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
طرح شفافیت عملکرد مالی دانشگاه آزاد این روز‌ها به مطالبه عمومی دانشجویان، نمایندگان مجلس و افکار عمومی تبدیل شده است. شفافیتی که باعث شده مسئولان فعلی دانشگاه آزاد با واکنش‌های منفی مانع از انجام آن شوند.
شعار سال: خبرگزاری دانشجو نزدیک به اصولگرایان در انتقاد به عملکرد رئیس دانشگاه آزاد در ارتباط با انتشار عملکرد شفافیت این دانشگاه نوشت:

طرح شفافیت عملکرد مالی دانشگاه آزاد این روز‌ها به مطالبه عمومی دانشجویان، نمایندگان مجلس و افکار عمومی تبدیل شده است. شفافیتی که باعث شده مسئولان فعلی دانشگاه آزاد با واکنش‌های منفی مانع از انجام آن شوند.

درست است که این روز‌ها نمایندگان مجلس یازدهم تریبون اصلی مطالبه شفافیت دانشگاه آزاد را به دست گرفتند، اما خوب است بدانیم که طرح شفافیت مالی دانشگاه آزاد قولی بود که رئیس فعلی دانشگاه در سال‌های ابتدایی که سکان ریاست را به عهده گرفته بود به دانشجویان داد. آقای رئیس حتی یک بازه زمانی را هم مشخص کرده بود که دانشجویان برای مشاهده عملکرد مالی دانشگاه لحظه شماری می‌کردند.
طهرانچی زمانی طرح شفافیت را مطرح کرد که با بررسی اسناد مالی دانشگاه آزاد اسلامی پس از دو سال ریاست، به این نتیجه رسیده بود که این دانشگاه با پول و هزینه دانشجویان و مردم اداره می‌شود و باید مردم بدانند که شهریه‌ای که برای فرزند خود اختصاص می‌دهند، در چه مسیری هزینه می‌شود.

اما مطرح شدن این مباحث به این دلیل است که همه‌ قول‌های رئیس دانشگاه آزاد در حد حرف باقی ماند و با گذشت دو سال از این اظهار نظر‌ها هنوز عملکرد مالی این دانشگاه مانند اسرار نهفته‌ای است که فقط مسئولان دانشگاه از آن مطلع هستند. همین تاخیر در اقدامات دانشگاه آزاد باعث شد که مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مطالبات دانشجویان این دانشگاه طرح نظارت را مطرح کند؛ اما با وجود اصرار‌های نمایندگان، همچنان خبری از بررسی عملکرد مالی و یا شفافیت در این دانشگاه نیست و رئیس دانشگاه پاسخی تاکنون به افکار عمومی نداده است.

سوالی که اینجا مطرح می‌شود، که چرا مسئولان دانشگاه آزاد وعده شفافیت مالی را برای افکار عمومی مطرح کردند و حالا که باید پاسخی به وعده‌های خود بدهند، سکوت کردند؟ مشکل کجاست؟ آیا مشکل اصلی، سیستم مالی دانشگاه است یا اینکه مسائل دیگری باعث شده که طهرانچی از اجرای طرحی که خود پیشنهاد داده، منصرف شود؟!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیده‌بان ایران، تاریخ انتشار ۲ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: 102399، www.didbaniran.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین