پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد ودنا درمجلس شورای اسلامی گفت: ساخت جاده ارتباطی سی سخت- دناکوه(پادنا) از توابع شهرستان سمیرم ، شهرستان دنا را متحول و از بن بست خارج خواهد کرد.

شعار سالوی طول فاز دوم عملیات اجرایی این محور ارتباطی را ۱۳ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۹ کیلومتر از این مسیر نیز در سال های گذشته آسفالت شده است.

زارعی با بیان اینکه پیمانکار این پروژه عملیات اجرایی آن را با اعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد ریال از امروز آغاز کرد، افزود: با توجه به وعده پیمانکار و تامین اعتبار مورد نیاز ظرف یک سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی به سایر اقدامات و تحولات عمرانی در شهرستان دنا و شهر سی سخت در دو سال گذشته و شتاب در مسیر توسعه این شهرستان اشاره کرد و افزود: روند توسعه در سی سخت در این مدت بیش از پنج برابر سال های قبل شده است.

وی ابراز داشت: یکی از مهمترین اقدامات زیرساختی در این شهرستان شتاب بخشی بر روی پروژه های راه سازی بوده است.

نماینده مردم بویراحمدو دنا گفت: اعتبارات عمرانی امسال در این دو شهرستان بیش از ۵۰درصد رشد یافته است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این آیین گفت: بهره برداری از این محور ارتباطی علاوه بر کاهش بارترافیکی بر روی مسیرهای اصلی یاسوج- اصفهان سمیرم موجب ایجاد ارتباط دو سویه و مبادلات بیشتر اقتصادی میان دو شهرستان سمیرم و دنا خواهد شد.

پژمان نیک اقبالی افزود: از آنجا که این جاده ارتباطی مزایا و دستاودهای مهمی برای دو شهرستان و دو استان اصفهان و کهگیلویه وبویراحمد دارد اما به نظر می رسد همکاری ها و رغبت مسوولان و حتی نماینده مردم شهرستان سمیرم در مجلس در این زمینه پررنگ و امید بخش نیست.

وی خواستار توجه بیشتر و اختصاص اعتبار ویژه ای از سوی مسوولان شهرستان سمیرم برای این جاده ارتباطی شد.

نیک اقبالی با اشاره به ایجاد فضای همدلی و تعامل بین مجموعه مدیریت اجرایی استان، با مجمع نمایندگان و در راس نماینده ولی فقیه در استان، گفت: در سایه ایجاد همین همدلی ها و هم افزایی ها مسیر توسعه و پیشرفت استان نیز دو چندان شده است.

وی ابراز داشت: سبقت نمایندگان برای شتاب بخشی و اختصاص منابع بیشتر برای پروژهای عمرانی حوزه های انتخابیه خود و چانه زنی ها و تدابیر ویژه استاندار پرتلاش و سخت کوش استان نیز بر روند شتاب بخشی اجرای طرح های عمرانی افزوده است.

نیک اقبالی اظهار کرد: سال گذشته میانگین افزایش اعتبارات عمرانی در کشور کمتر از ۱۷ درصد بود و این در حالی است که در استان کهگیلویه وبویراحمد حدود ۱۰۰درصد رشد داشت.

وی گفت: اعتبارات عمرانی سال گذشته در استان افزون بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود که امسال با افزایش بیش از ۱۰۰درصدی نیز به حدود شش هزار ریال افزایش یافت.

نیک اقبالی گفت: در حالی که میزان تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته در برخی استان ها به کمتر از ۴۰درصد بود میزان تخصیص در استان کهگیلویه وبویراحمد حدود ۸۰درصد بود.

وی یادآور شد: کسب این دستاوردهای بزرگ در سایه ایجاد همدلی ، وفاق و هم افزایی بیشتر میان همه مسوولان و مقامات اجرایی استان و سایر نهادهای متولی در حوزه های مختلف بود.

شهر توریستی سی سخت مرکز شهرستان دنا با جمعیتی افزون بر هشت هزار نفر در ۳۵کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پايگاه اطلاع رساني استان كهكيلويه و بوير احمد، تاریخ انتشار: 3 خرداد 1394، کد مطلب: ۵۰۴۰۷۴:www. k-b.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین