پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
روسای‌جمهور ترکیه و اوکراین در دیدار با یکدیگر در استانبول درباره افزایش تنش‌ها در دونباس، همکاری در صنایع دفاعی و تجارت آزاد گفتگو کردند.

شعار سال: د «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، دیداری با «رجب طیب اردوغان» همتای ترک خود، داشته است.

بنا بر اعلام این خبرگزاری این دو مقام ارشد در «استانبول» ترکیه، به رایزنی درباره افزایش تنش‌ها با روسیه در «دونباس» پرداخته‌اند.

زلسنکی در حال حاضر برای شرکت در «شورای همکاری استراتژیک ترکیه و اوکراین» به استانبول رفته است.

بنابر مذاکرات انجام شده در این رایزنی «همکاری در صنایع دفاعی، تجارت آزاد و جهانگردی» در راس اولویت‌های مشترک دو طرف خواهد بود.

قرار است این دو مقام ارشد کنفرانسی خبری نیز برگزار کنند.

اقدامات اوکراین شرایط را در خط تماس جنوب شرق این کشور پرتنش کرده است. پیش‌تر، فرانسه و آلمان نیز از وخیم شدن اوضاع در «دونباس» ابراز نگرانی کردند و حمایت خود را از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین ابراز داشتند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین)، نیز روز گذشته از افزایش تنش‌ها در شرق اوکراین و احتمال وقوع جنگ داخلی خبر داد.

به‌تازگی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در تماسی تلفنی با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، برضرورت پای‌بندی مقامات اوکراین به توافق مینسک، به ویژه ضرورت گفت‌وگو‌های مستقیم با جمهوری‌های «لوهانسک و دونتسک» و تعیین شرایط ویژه برای منطقه دونباس تاکید کرد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، نیز با اشاره به موضوع روسیه و اوکراین و مستقر شدن نیرو‌های روسی در مرز این کشور، گفت: «واشنگتن از حضور این نیرو‌ها در مرز اوکراین نگران است.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۲۱۹۱۹، www.yjc.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین