پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۷۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
وزیر نیرو گفت: تشکیل کمیسیون‌های حوضه‌های آبریز، از ضروری‌ترین کار‌هایی است که باید انجام شود تا از ظرفیت موجود در سازمان‌ها استفاده لازم را برد.
شعار سال: رضا اردکانیان در جلسه مشترک با روسای حوضه‌های آبریز ۹ گانه کشور اظهار کرد: فعالیت‌های خیلی خوبی در زمینه اصلاح ساختار آب کشور طی مدت کم انجام شده و مسیر باقیمانده نیز با توانمندی، احساس مسئولیت، تعهد لازم و یک برخورد حرفه‌ای انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: وقتی مرز‌های ثابتی داشته باشیم، رودخانه‌های اصلی مشخص است و می‌توانیم به سمت یک سیستم حکمرانی با قلمرو‌های پایدار به معنای حوضه‌های آبریز حرکت کنیم، باید به سمتی برویم که نه یکباره و یکجا بلکه در یک مسابقه منطقی و معقول بتوانیم کم‌کم سازمان‌های حوضه آبریز را تشکیل دهیم و این روش و تجربه‌ای است که در دنیا انجام شده و به صورت کامل کار می‌کند.

اردکانیان با اشاره به اینکه این سیستم در دنیا امتحان پس داده است، اضافه کرد: مردم دنیا در حالی که جمعیت ۷ میلیاردی دارند، در مناطق توسعه یافته از همین روش استفاده و آب را مدیریت می‌کنند.
 
در زمینه اصلاح ساختار آب کشور گام‌های اصولی برداشته‌ایم

وی با بیان اینکه در زمینه اصلاح ساختار آب کشور گام‌های اصولی برداشته‌ایم، تصریح کرد: برای اصلاح این ساختار می‌بایست مقدمه و پیش نیاز‌هایی مانند طرح‌های سازگاری با کم‌آبی در استان‌ها، لایحه قانون جامع آب، تفویض اختیارات به استان‌ها، تغییر ساختار معاونت آب و آبفا، یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و ... صورت می‌گرفت. هر چند برای تغییر ساختار، چنین پیش نیاز‌هایی را لازم داریم، اما شکل گرفتن همین پیش نیاز‌ها هم نیازمند آماده شدن فضا و تغییر نگاه به موضوع مدیریت بوده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، خطاب به روسای حوضه‌های آبریز گفت: شرکت مدیریت منابع آب و روسای حوضه آبریز کشور باید دو لایه برنامه مشترک و غیرمشترک را تدوین کرده و نباید تمامی برنامه حوضه‌ها یکسان باشد.
 
لزوم تبدیل ستاد به محل تنظیم ساز و کار‌ها

وی با اشاره به لزوم تبدیل ستاد به محل تنظیم ساز و کار‌ها خاطرنشان کرد: پویش #هرهفته_الف_ب_ایران نیز یکی از پیش نیاز‌ها بود که توانستیم از طریق آن، ساز و کار‌ها را در کنار ساخت و ساز‌ها قرار دهیم، بنابراین لازم است به‌عنوان ستاد بیشتر روی ساز و کار‌ها متمرکز شویم.

به‌گفته اردکانیان، تشکیل کمیسیون‌های حوضه‌های آبریز، از ضروری‌ترین کار‌هایی است که باید انجام شود تا از ظرفیت موجود در سازمان‌ها استفاده لازم را برد.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی در زمینه حوضه‌های آبریز، گفت: روابط عمومی به‌عنوان یک قسمت پشتیبان باید در تهیه بروشور و نقشه‌های حوضه‌های آبریز فعال باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۷۶۶۴۷، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین