پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۳۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
محمود حبیبی گفت: بر اساس تحلیل‌های انجام شده فضای آموزشی کشور متحول شده است. برگشت به حالت حضوری صرف را نخواهیم داشت. بی‌شک به سمت آموزش‌های تلفیقی پیش می‌رویم.
شعار سال : ثبت نام در مدارس یکی از اولویت‌های سیستم آموزش کشور در شرایط کنونی محسوب می‌شود. از سوی دیگر در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا دانش آموزان به زیست بوم جدید هدایت شدند و همین امر می‌طلبد تا بیش از پیش مشکلات در زمینه آموزش برطرف شود. از سوی دیگر روند آموزش‌های آنلاین در سال تحصیلی جدید نیز جای تامل دارد.
 
محمود حبیبی، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره راهکار‌ها برای ارتقای شبکه شاد گفت: تمامی تلاش‌ها از ابتدا بر این بوده که شبکه شاد همچون یک موجود زنده فعال و پویا باشد در یکسال گذشته قابلیت‌های فراوان از زمان فعالیت شاد به آن افزوده شده است.

او افزود: شبکه شاد ماحصل یک اقدام یکساله است و نمی‌توان انتظار یک تحول عظیم را از یک شبکه تازه تاسیس داشت. این روند و توسعه آن ادامه دارد و مسئولان در مدیریت شاد بر اساس جلسات بررسی و گزینه‌های مختلف را برای ارتقای شاد در دستور کار قرار داده‌اند. برای سال تحصیلی آینده هم گزینه‌های جدید به آن افزوده شده است.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره سرانجام شبکه شاد در صورت برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری گفت: بر اساس تحلیل‌های انجام شده فضای آموزشی کشور متحول شده است. برگشت به حالت حضوری صرف را نخواهیم داشت. بی‌شک به سمت آموزش‌های تلفیقی پیش می‌رویم. شاید اولیا و دانش آموزان هم نمی‌پذیرند که بسیاری از آموزش‌ها که می‌تواند در فضای مجازی با شرایط بهتر برای اولیا، دانش آموز و معلمان فراهم شود.

حبیبی تصریح کرد: در دنیای پسا کرونا هم از ظرفیت‌های آموزش‌های مجازی و حضوری در کنار یکدیگر باید بهره‌مند شد. برای مثال برخی از دروس به شکل مجازی پوشش‌دهی مناسب دارد. از سوی دیگر برخی از دروس در صورت آموزش حضوری نتایج مناسب‌تری به دنبال دارد. با این تفاسیر هر دو ظرفیت‌های آموزش باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ادامه داد: کم و کیف و کیفیت آموزش و نحوه تعلیم دانش آموزان به شکل حضوری و بر خط از سوی معاونت‌ها در حال بررسی است.

بسیاری از دانش آموزان و والدین از نرم افزار سیدا رضایت چندان ندارند و در شرایط کنونی هم ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جاری نیز از طریق این نرم افزا انجام می‌شود. مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات درباره پوشش‌دهی این نرم افزار تاکید کرد: ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی باید به شکل حضوری و با مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت باشد.

او افزود: هر ساله ثبت نام‌های میان پایه به شکل خودکار انجام می‌شود. والدین و دانش آموز برای ثبت نام الزام به حضور در مدرسه ندارند. به عبارت دیگر ارتقای پایه به شکل خودکار در همان مدرسه قبلی برای دانش آموز انجام می‌شود. مگر اینکه به پایگاه مراجعه و تمایل به عوض کردن مدرسه یا به دلیل تغییر نشانی محل سکونت باید به درگاه مراجعه و مدرسه جدید را انتخاب کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۸۰۷۱۸، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین