پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
علیرضابیگی درباره نظارت بر انتخابات شوراها در دوره ششم که در خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، تصریح کرد:‌ این نظارت بهتر از قبل نشده است، زیرا قانون تغییر نکرده است، در حالی که باید برای نظارت بهتر، قانون را تغییر دهیم. وی ادامه داد: حتمال زیاد در هفته‌های آینده اصلاح قانون انتخابات شوراها مجدداً در دستورکار کمیسیون امروز داخلی کشور و شوراها قرار می‌گیرد، چرا که این کار ضروری است.
شعارسال: احمد علیرضابیگی، عضو امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با تأکید بر لزوم بازنگری در قانون انتخابات شوراهاو قانون شهرداری‌ها در کشور، اظهار داشت: نظارت بر شورا‌های اسلامی کشور امری ضروری است و این ضرورت در شرایط فعلی بیش از پیش احساس می‌شود.

علیرضابیگی درباره نظارت بر انتخابات شورا‌ها در دوره ششم که در خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد، تصریح کرد: این نظارت بهتر از قبل نشده است، زیرا قانون تغییر نکرده است، در حالی که باید برای نظارت بهتر، قانون را تغییر دهیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد: قانون شهرداری‌ها و انتخابات شورا‌ها باید تغییر کند و نظارت بر آن بایستی قاطع‌تر از قبل باشد، ضمن اینکه وقتی نظارت بر آن بر دوش مجلس باشد و نمایندگان عهده‌دار نظارت بر انتخابات شورا‌ها باشند، به واسطه تعارض منافع همواره مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد که در همین دوره اخیر برگزاری انتابات شورا‌ها مشکلاتی به وجود آمد که ناشی از همین موضوع بود.

وی گفت: نماینده مجلس در اعمال نظارت بر انتخابات شورا‌ها در ابتدا سبد رأی خود را مدنظر می‌گیرد و حساب و کتاب می‌کند که اگر فرد یا افرادی را رد صلاحیت کرده و یا تعیین صلاحیت نکند، چه بلایی سر سبد رأی او خواهد آمد و لذا این موضوع از اساس و بنیان دچار تعارض منافع است.
 
نظارت بر قانون شهرداری‌ها و انتخابات شوراها باید قاطع‌تر باشد


علیرضابیگی گفت: به احتمال زیاد در هفته‌های آینده اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها مجدداً در دستورکار کمیسیون امروز داخلی کشور و شورا‌ها قرار می‌گیرد، چرا که این کار ضروری است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها خاطرنشان کرد: بزرگترین خلأ نظارت بر شورا‌ها موضوع خلأ قانونی است، چرا که متأسفانه هزاران نفر از اعضای دوره پنجم شورا‌ها در زندان هستند که نشان‌دهنده کافی نبودن قوانین در حوزه نظارت جامع و کارآمد است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیده‌بان ایران، تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۱۹۴۹، didbaniran.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین