پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
پس از تایید حکم علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران که حرف و حدیث‌های بسیاری را به دنبال داشت و به گواه بسیاری از حقوقدان‌ها با قانون شکنی هم همراه بود، خبرگزاری‌های اصولگرا و نزدیک به نهاد‌های نظامی سعی دارند که با طرح مسائل پوپولیستی چهره جدیدی از حکمرانی شهری را که در دوره احمدی نژاد نمود پیدا کرده بود را به نمایش بگذارند.

شعار سال: پس از تایید حکم علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران که حرف و حدیث های بسیاری را به دنبال داشت و به گواه بسیاری از حقوقدان ها با قانون شکنی هم همراه بود، خبرگزاری های اصولگرا و نزدیک به نهادهای نظامی سعی دارند که با طرح مسائل پوپولیستی چهره جدیدی از حکمرانی شهری را که در دوره احمدی نژاد نمود پیدا کرده بود را به نمایش بگذارند.
 
خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه در همین رابطه ضمن حمایت از شهردار شدن زاکانی و انتقاد از دوران مدیریت شهری نیروهای نزدیک به اصلاح طلب می نویسد:
 
دوره مدیریت اصلاح‌طلبان بر شهرداری تهران پایان یافت و اکنون می‌توان به برخی عوامل عدم توفیق این دوره مدیریتی اشاره کرد. عدم توفیق هم چیزی نیست که نتوان آن را دید. شاهد مثال هم آن که محسن هاشمی در آخرین جلسه شورای شهر تهران بارزترین عددی که از عملکردشان ارائه داد این بود که 900 مورد نامگذاری انجام داده اند. البته اشاره‌ای هم به تکمیل ایستگاه‌های مترو داشت که به دستاوردتراشی شبیه تر است چون همه این ایستگاه ها تا روز پایانی تصدی قالیباف بر شهرداری تهران تکمیل شده بود.
 
اما اهمیت این بررسی عملکرد در آن است که می‌توان اهمیت برخی اتفاقات حال از انتخاب زاکانی به عنوان شهردار تهران تا حملات اصلاح‌طلبان رادیکال و چالش‌سازی‌ها علیه وی را فهمید و با این فرض در مورد این انتخاب شورای شهر تهران نظر داد.
 
این خبرگزاری اضافه می کند:  17 مردادماه بود که زاکانی با رای اعضای شورا به عنوان شهردار تهران انتخاب شد اما زاکانی چند روز بعد از این انتخاب با اشاره به علت پذیرش این مسئولیت و جلسه اش با رئیسی در جمع دانشجویان گفت : «به آقای رئیسی گفتم از طرف شورای شهر بنده برای شهرداری تهران قانع شدم چون تهران در حال انفجار است و 80 درصد مردم تهران پای صندوق‌های رای نمی آیند؛ 9.6 میلیون جمعیت دارد؛ روزی 4-3 میلیون مسافر ترددی دارد؛ 11.5 درصد جمعیت کشور را دارد؛ 50 درصد اثر کشوری دارد. وظیفه خود می دانم به این حوزه وارد شوم و انتظارم این است که اگر موفق شدم این خدمت را دست بگیرم به من کمک کنید. ایشان نگفتند کمک می کنم که شهردار بشوید، بلکه تاکید کرد اگر شهردار شوی صددرصد کمکت می‌کنم و عضو کابینه هم هستی».
 
تا اینجای کار بماند و به عقب برگردیم. به روزگاری که شهردار تهران و شورای شهر مجبور بودند صدای خود را از طریق گله‌گذاری در رسانه ها به گوش دولت برسانند؛‌ دیدار و جلسه خصوصی با رئیس جمهور پیشکش.
 
فارس در پایان ضمن اشاره به ماجرای ملک جماران و اختلاف ها بین روحانی و شورای شهر اصلاح طلب تهران نوشت: همدلی و همراهی میان حجت الاسلام رئیسی و علیرضا زاکانی، آن هم در این سطح که شخص رئیس جمهور داوطلبانه یک کرسی برای شهردار تهران در کنار کرسی‌های سایر اعضای هیات دولت در نظر بگیرد، به خودی خود، ظرفیتی را ایجاد می کند که در کنار رفع عقب ماندگی ها، امکان پیشرفت‌ها و جهش‌هایی هم در پیشبرد حکمرانی مطلوب شهری فراهم می کند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران  ، تاریخ انتشار:  13شهریور1400، کدخبر:115966 ، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین