پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۴۶۶
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
در حالی که به بهانه‌های مختلف پر مصرف و کم مصرف از مردم پول بعضا نابجا بعنوان حق اشتراک و حق مصرف و ... دریافت می‌کنند، بررسی‌ها نشان می‌دهد که یک سوم آب شرب مردم از لوله‌ها و احتمالا فرسودگی آن‌ها هدر می‌رود. چه کسی این پول را باید بپردازد؟ چرا باید با این هدر روی، هزینه تولید آب شرب بالا رفته و مردم پرداختی بیشتری داشته باشند؟
شعار سال: در پایان ۸ماهه نخست امسال مجموع آب شرب تولیدی برای شهر‌ها و روستا‌های ایران حدود ۵ میلیارد و ۹۵۷ میلیون مترمکعب بوده است.

طبق آمار‌های وزارت نیرو از این مقدار، حدود ۲۶/۶ درصد یا به عبارتی معادل ۱ میلیارد و ۵۸۴ میلیون مترمکعب از آن به صورت آب بدون درآمد بوده است.
 
هدر روی حدود یک سوم آب شرب در لوله‌ها

برای درک اهمیت این مقدار آب بدون درآمد که در لوله‌ها و تاسیسات و یا انشعابات غیرمجاز دولت و مردم از بین می‌رود کافی است بدانیم ۱ میلیارد و ۵۸۴ میلیون مترمکعب بدون درآمد در ایران حدود ۳۱ درصد از کل آب تولیدی ۱ میلیارد و ۲۱۲ میلیون مترمکعبی مناطق روستایی ایران در ۸ماهه امسال هم بیشتر است.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نود اقتصادی، تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۲۱۴۵۶۹۴، www.۹۰eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین