پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
حجت‌الاسلام رئیسی جمعه ۸ بهمن ماه در سفر به استان گیلان به دستگاه‌های دولتی دستور داد سواحلی را که به صورت غیرقانونی در حریم ۶۰ متری دریا تصرف کرده‌اند در تمامی استان‌های ساحلی سریعا عقب نشینی کنند.
شعار سال: عقب نشینی از سواحل به عنوان مهم‌ترین و اولین اولویت سفر رئیسی به استان گیلان اعلام شده است که نتیجه بخشی آن خیلی سریع اتفاق افتاده است. پیش از این دولت پیشین دستوراتی برای عقب نشینی نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی از سواحل را در نظر گرفته بود که چندان جدی گرفته نمی‌شد.
 
صداوسیما، نهاد‌های نظامی و بانک‌ها از جمله نهاد‌هایی هستند که دارای محدوده ساحلی در محدوده دریای کاسپین بودند که هرکدام نیز در این زمینه توجیهاتی را در نظر داشتند. هیچ کس هم نمی‌فهمید که بخشی از سواحل باید در اختیار بانک و یا صداوسیما قرار بگیرد!

با این حال عقب نشینی از سواحل تاکنون بدون مشکل نیز نبوده است. پس از آزادسازی حریم سواحل، گمرک جمهوری اسلامی ایران کلیه خدمات مربوط به تجارت چمدانی را به دلیل تخریب فنس‌های ضلع شرقی فاز تجارت قطع کرد که این اقدام به علت جلوگیری از قاچاق کالا صورت گرفته است. گمرک به دلیل تخریب فنس‌ها اجازه ترخیص کالا‌ها را نمی‌دهد و معضلات زیادی را برای بازاریان ایجاد کرده است. البته مدیران منطقه آزاد انزلی گفتگو‌هایی با ماموران گمرک داشته اند که شاید در این زمینه راه حل جدیدی پیدا کنند. خود دولت نیز در این زمینه ساکت مانده و هیچ راهکاری اعلام نکرده است.

در سوی دیگر این عقب نشینی ها، شاهد جمع اوری طرح‌های متعلق به بانوان بودیم که سال‌ها فضایی را برای تفریح راحت‌تر آن‌ها فراهم کرده بود. با چنین اقدامی عملا شنا برای بانوان امکان پذیر نخواهد بود و اگر گشت دریایی نباشد تنها می‌توانند در قسمت مختلط شنا کنند! نتیجه دستورات سریع، فوری و انقلابی!
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری حکایت گیلان ، تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۸۰۵۰، www.hekayatgilan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین